31. desember 2008

Bloggåret 2008, Del 2

Så kommer oppsummeringa av de seks siste bloggmånedene i 2008.

Juli starta med åpninga av min nye blogspot-blogg. Endelig var det slutt på HTML-skriving, og det blei mulighet for kommentering. Nyåpninga blei feira med publisering av mine sjølkomponerte tilleggsvers til "Bæ, bæ lille lam". Nybloggen tok blogginga mi til nye høyder. Og juli med sine 12 innlegg blei en av mine beste bloggmåneder. Spesielt er jeg fornøyd med innlegga "Moldensernes stolthet" og "Relevant arbeidspraksis". Av andre ting som er verdt og nevne er at bloggen fikk nytt navn, at jeg var ute på en lang sykkeltur, og at jeg var på Møre og Romsdals høyeste fjell, Pyttegga med sine 1999,5 moh (et innlegg som fikk Eirik til å kommentere at jeg burde få meg dame snart (ref. kommentar 28.juli); jeg ville vel ordlagt meg noe annerledes, men... (vær så snill å ikke misforstå :D )).

August blei en liten nedtur, og de 10 innlegga er det ikke så mye å si om. Jeg prøvde å finne på nye olympiske leker uten særlig stort hell, men illustrasjonen den 11. august blei jo fin!

September med sine 12 innlegg blei litt bedre igjen. Jeg kunne presentere min nye terrengsykkel, jeg la ut et vakkert matematisk bevis, det var Høstweekend med BUF og bloggen min hadde ettårsjubileum. I tillegg kom det både halvmorsomme og halvseriøse innlegg.

Oktober starta med ei dramatisk utgave av ei fysikkoppgave før jeg kom med et litt barnerelatert innlegg. Ellers kunne de 11 innlegga by på blant anna statsbudsjett, gjørmebading på sykkel, møteuke og ett innslag av "snart eksamen". Tror ikke det er så mye mer å si.

November var en stor måned for meg. Jeg runda nemlig 20 år, og det blei feira med storslått bursdagsfeiring. På bloggen min kunne jeg publisere mange fine bilder av den lille og søte Kristoffers tidlige dager. Jeg merka også at jeg begynte å bli voksen. Jeg var nemlig langt fra så stressa for eksamen som jeg burde vært (hadde mye annet å tenke på, og det har jeg forsåvidt fortsatt). Ellers fikk den romsdalske delen av meg utfolde seg fritt, og det blei et "vakkert" innlegg som delvis var skrevet på romsdalsk (kjøm nok fleire æn gong, for det va fole arti å skrive ta innlegget). Videre kan nevnes at jeg blei utsatt for en kjedeblogg, at jeg var barnepasser i Betania (sammen med Ingrid, Hanne og Anders), og at jeg for første gang la ut en video (sauen Shaun, fantastisk barne-TV). Jeg publiserte også mange bilder av en snømannfamilie der snødama og snømannen holdt hverandre i henda og hadde en liten snøunge foran seg (noen lurte på om jeg begynte å bli romlemantisk av meg). Måneden avslutta med et veldig seriøst innlegg og tenning av første lys i årets adventskrans (som i år var animert!).

I desember hadde jeg egentlig ingen store planer, men da jeg så at Ingrid (++) hadde satt igang adventskalenderkonkurranse (jeg vant!) blei jeg inspirert til å ha en adventskalender på bloggen min. Det blei til adventsfortellinga "Juleevangeliet sett fra dyra sin synsvinkel". Jeg klarte å få til ett innlegg hver dag i advent, og det førte til at desember totalt fikk hele 27 blogginnlegg (inkludert dagens). Og det er en rekord jeg tviler på at jeg kommer til å slå.

Med det var bloggåret 2008 over. Totalt har det blitt 134 innlegg med varierende tema og kvalitet. Jeg vil ønske alle sammen en god nyttårsaften, og så kommer jeg tilbake med nye innlegg neste år!

Dagens bibelvers:

"Det er et land som Herren din Gud bærer omsorg for. Alltid hviler Herrens, din Guds øye på det, fra årets begynnelse til dets ende." 5. Mos 11,12

4 kommentarer:

Sigrid Marie sa...

Beklager altså, men jeg må bare le av deg. Av åpenbare årsaker.... Skal du sprekke, gjør det utendørs, sa min stefar, så blir det enklere å rydde opp etterpå :P

Kristoffer Stige sa...

Skjønner ikke hva du snakker om. :P
Skjønner at det er noe å le av, men hva er det som er så åpenbart?

Det jeg antar du sikter til er visse uklare punkt der jeg har nevnt hva andre har kommentert, og kommentert de kommentarene.
Og så ba jeg jo fint om å slippe misforståelser. :D

Må jo ha det litt artig og gjøre det litt spennende på årets siste blogg!

Erlend sa...

Etter å ha ledd litt med deg sammen med Sigrid Marie, vil jeg bruke anledningen til å takke deg for dette bloggåret. Bloggen din har vært god underholdning og av god kvalitet. Og når du i tillegg kan glimte til med fysmat-humor kan man ikke la være å bli glad i den... :)

Kristoffer Stige sa...

Takk, takk!