30. desember 2008

Bloggåret 2008, Del 1

2008 går mot slutten. Bloggen min har hatt store oppturer og nedturer, og det har vært endringer og overganger. Jeg tenkte derfor at jeg kunne komme med ei lita oppsummering av bloggåret 2008. Her er første halvdel.

Januar blei en dårlig måned for bloggen min med kun 2 blogginnlegg. Det var faktisk like før den gikk under, men på slutten av måneden klarte jeg endelig å få i gang blogginga igjen. Ikke så mye mer å si om den måneden bortsett fra at det visstnok starta ei møteuke i Betania den 31. januar.

Februar blei en stor opptur med hele 14 innlegg. Innlegga gikk fra det informative via det fysikkfilosofiske til ett gledesutbrudd for første seier over Eldar i Ligretto. Februar var også tida for BUFs årlige skiweekend. Gleder meg voldsomt til 2009 utgaven og satser på at jeg ikke blir sjuk sånn som i år. Men det viktigste på bloggen min i februar var innføringa av "Dagens bibelvers". Fra 21. februar begynte jeg med å avslutte blogginnlegga med et bibelvers (som mer eller mindre har passa til dagens tema). Det håper jeg at jeg skal klare å fortsett med så lenge bloggen min lever.

Mars fikk med seg 12 innlegg før den forsvant. Måneden gikk med til midtsemesterprøver og påskefeiring, så innholdet er noe begrensa. Men den slutta med et fint bilde av ei plante som jeg vant under loppemarkedet i Betania. Den levde dessverre ikke så lenge.

I april blei det 11 innlegg og en ganske innholdsrik bloggmåned. Måneden starta med tipping av årets tippeligasesong. Ellers hadde april både morsomme og seriøse innlegg. Den er også prega av at årets sykkelsesong satte i gang. April kunne også by på en ny "tradisjon", nemlig eksamensnedtelling (ikke alle var like glad for den). Det blei også plass til noen gode og billige middagstips. De kom som svar på spørsmål fra diverse personer om hvordan man kunne få et månedsmatbudsjett til å bli mindre enn prisen av ei regnbukse (det letteste er å kjøpe ei dyr regnbukse; den vil også komme godt med i Trondheim).

Mai er det ikke mye å si om. De 7 innlegga går for det meste på eksamensrelaterte ting.

Juni fikk heller ikke mange innlegg. Den måneden stoppa det på 5. Men innlegga er mye mer positive enn de var i mai. I juni starta nemlig sommerferien, og første år i Trondheim var over. I juni blei bloggen min pynta av mange fine bilder (av mi nye bokhylle, mange bilder av huset vårt på Vestnes og et par fine tegninger som jeg fikk under sommerjobben i barnehagen). Måneden avslutter med sitering av et kompliment som jeg fikk av en av ungene i barnehagen: "Det skullje vore tre tå de Kristoffer, æn te å jobbe på Blåklokka (3-5årsavdelinga), æn te å jobbe på Marihøna (1-3årsavdelinga) og æn te å vare ute og måle." (då blei i utruleg rørt)

Avslutter her for i dag. Så får dere vente i spenning på del 2, som kommer i morra.

Dagens bibelvers:

"Ja, jeg minnes Herrens gjerninger, jeg minnes de under du gjorde før." Sal 77,12

Ingen kommentarer: