1. januar 2009

GODT NYTTÅR!

Det har snart gått to timer av 2009. Jeg har akkurat kommet hjem etter ei lita, men koselig nyttårsfeiring hos besteforeldra mine på Stette (rakk 3 måltid + dessert på 6 timer). Ikke altfor mange raketter der (noen mobilbilder under), men det var utrulig fint å se mot Ålesund der det hang røde nødbluss og skinte som store stjerner over hele byen (dessverre for langt unna til at mobilen min klarte å få det med seg). Jeg vil med den bloggen her ønske dere et godt og velsigna nytt år! Satser på at det blir det beste året til nå.

Bloggen min markerer det nye året med endelig å få et nytt og mer personlig blogg-banner (eller hva det nå heter).
Ellers vil jeg komme med noen ønsker og planer for det nye året:

  • Jeg skal gjennomføre alle birkebeinerøvelsene (og Trondheim-Oslo?)
  • I he lyst te å lære me å prate romsdaling :)
  • Bli flinkere til å prioritere tid til Bibellesing
  • Jeg skal gjøre det bra på skolen uten å bruke for mye tid på det
  • Bedre tidsprioritering generelt
  • Strikke lue (har lært meg å strikke igjen (for fjerde gang?) i jula, og kan nå legge opp, felle av, strikke rett og vrangt, strikke på rundpinne og få til enkle mønster; faktisk ganske morsomt)
  • Bli litt mindre perfeksjonist
  • Være fornuftig
  • Lære meg å drikke varm drikke (må nesten det når jeg har passert 20)
  • Finne ut av litt av hvert
  • Lære meg mye nytt (ikke skolerelatert)
  • Skal på GF (generalforsamling for NLM) og kanskje på UL
  • Ikke kjøpe ny sykkel :( (men har veldig lyst på)
  • Kanskje kjøpe nytt kamera (det gamle begynner å slite)
  • Lære meg å bruke bildebehandlingsprogram (GIMP)
  • Ha et fantastisk år
  • Ganske mye som jeg ikke kommer på akkurat nå
  • Diverse uspesifiserte ting
  • Bønnesvar på noe jeg har tenkt på fole(veldig) lenge

Så til alle dere som har lest hele veien hit ned (og til alle dere som har hoppa over alt i midten), GODT NYTTÅR!

Dagens bibelvers:

"Og han sa: Slipp meg, for morgenen gryr! Men Jakob sa: Jeg slipper deg ikke uten at du velsigner meg." 1.Mos 32,26

7 kommentarer:

Eirik sa...

Godt nytt år!
Håpe du får gjort alt på list og vel så det ;)

Therese sa...

Godt Nyttår ja Kristoffer! lykke til med lista :p

Ingrid Aukan sa...

i e fole spent på ta året i. :D

Godt nyttår!

Kristoffer Stige sa...

Godt igang med lista. I dag har jeg for eksempel "lært" noe nytt: Det er ikke lurt å ha arbeidsbukse med hull i når man driver med isolasjon.(det klør)

He du gjort romsdaling tå de Ingrid? Det hadde vore kjøle, fole klokt! :P

Vegar sa...

Det er ikkje lurt å puste mykje inn munnen heller. Det klør ein plass du ikkje får klødd tilbake...

Jacob sa...

litt sent å kommentere nå kanskje, men bønnesvarene daler ned nå og da, og selv om det høres litt klisjé ut så gjør de det ofte når du minst venter det :P

og GIMP er ganske artig! kunne det en gang. men du må kanskje laste ned installasjonsfilen noen ganger før den funker

Kristoffer Stige sa...

Aldri for seint med en kommentar. :)

Det er kanskje bra at vi ikke veit når bønnesvara kommer. Hadde blitt litt kjedelig om alt hadde blitt som vi ville det med en gang vi ville det. :D

GIMP er bra ja. Har brukt det litt i et par år, men har aldri lært det skikkelig.