30. desember 2009

Bloggåret 2009

Nok et år er snart slutt, og med det er det noen ting som forsvinner og noe nytt som oppstår. Noe må vi legge bak oss, mens vi har forhåpninger for hva som skal skje i året som ligger foran. Arka er blanke (hvertfall nesten) og fargestiftene ligger der. Så da er det bare å tørre og ta dem i bruk.

Her kommer en rask gjennomgang av det bloggen min har lagt bak seg i 2009:

I januar blei serien "Innføring i Grunnleggende Prinsipper ved Interaksjon med Fysmatere" introdusert, og den må vel sies og ha vært vårens hovedattraksjon. I februar feira "nybloggen" min 100-innleggsdag og det markerte jeg ved å publisere den hele og fulle versjonen (34 vers) av diktet mitt fra adventsfesten i 2008; "Dikt frå guten til jenta". Mars hadde vel ingen store høydepunkt, men det var jo litt artig å lage animasjon av et dansende eten-molekyl. April starta med at jeg nesten la ned bloggen, men så bestemte jeg meg til slutt for at det kunne være en aprilsnarr. Ellers kunne måneden by på informasjon om sjekking for kristne og sjekking på gløsk. Har enda ikke tørt å teste noen av triksa i praksis :D.Mai var travel med eksamenslesing og mye annet. Men litt bloggskriving blei det. Blant annet kan du finne mange fine bilder av noen gjørmete utgaver av meg og Hallgrim etter en liten terrengsykkeltur.

På sommern var jeg ikke veldig aktiv på bloggfronten. I juni blei distansen Trondheim-Oslo tilbakelagt, og det fikk jo litt spalteplass. I juli kunne jeg gi innblikk i en barnehageassistents hverdag, og så blei Magnus født! August var heller laber, men jeg fikk med et fint supermannbilde av Magnus. I september var jeg tilbake i studentlivet og fikk litt bloggetid igjen. Det var blant annet høstweekend og barnedåp. Jeg kunne presentere ei historie fra livet til en ikke-fjeboker (som nå er ute på kjøret), og jeg kunne juble over at Aalesund og Molde vant hver sin semifinale i cupen.

Oktober fikk æren av og inneholde det siste innlegget i fysmat-serien. Må bare beklage at den slutter, men motivasjonen forsvant og det tok litt for mye tid å skrive innlegga. Hadde egentlig planer for et siste innlegg om beskjedne og ikke-beskjedne elementærpartikler nå i romjula, men det datt aldri på plass, så hvis dere er interessert i hva det skulle ha handla om så kan jeg prøve å formidle det muntlig. Oktober kunne også by på mange kreative vekkerklokker. I november blei jeg 21 år, jeg kjøpte squashracketer, jeg la fram deler av NTNUs mer kreative fagtilbud og jeg kunne forklare hvordan brødbaking kan være med på å redde verden. Kan allerede nå røpe at verdensredding kan bli tatt opp i løpet av det neste året. Desember fikk hovedsakelig plass til en adventsbibelquiz. Stor gratulasjon til alle som var med! Jeg kan ikke nevne alle, men jeg tar med noen. Seiern gikk til Merethe. Gratulerer! Anne Gørill var ikke langt bak og gjorde en skikkelig god innsats. Jacob visste god Bibelkunnskap og kom med mange gode svar. Sisteplassen gikk til Gunhild som fikk flere poeng utafor konkurransen (bursdagspoeng og Frekvenspoeng) enn ved å svare på oppgaver. Igjen gratulerer til alle sammen. :)

Til slutt vil jeg si tusen takk til alle sammen for året som har gått. Og så vil jeg ønske dere alt godt og Guds velsignelse over året som ligger foran!

Dagens bibelvers:

"Det er et land som Herren din Gud bærer omsorg for. Alltid hviler Herrens, din Guds øye på det, fra årets begynnelse til dets ende." 5. Mos 11,12

Ingen kommentarer: