16. desember 2009

Adventsbibelquiz, DEL 16

Etter dagen i dag er 2/3 av konkurransen over. I går var Ingrid først ute, og siden gårsdagen inneholdt ei dobbeloppgave blir det nesten dobbelt med poeng også. Jeg gir 10 poeng for første person, og 7 for andre, totalt 17. Ellers får resten som svarte på begge (altså Anne Gørill) 4 poeng, mens alle andre (altså Marie) får 2. Gratulerer til alle sammen.

(redigert: Også må jeg vel gi 2 bursdagspoeng til Finn Eivind, siden andre har fått det før :) )

Noe mindre jobb med dagens oppgave.

Dagens spørsmål:

En mann og hans kone solgte litt eiendom(, men var ikke helt ærlige i fortsettelsen.) Hva het kona?

Navn og bibelvers. Lykke til!

Adventsfortelling:

DEL 16 allerede.

Dagens bibelvers:

"Ditt navn skal ikke mer være Abram, men ditt navn skal være Abraham, for jeg gjør deg til far for en mengde folk." 1. Mos 17,5
"Den øverste hoffmannen gav dem nye navn. Daniel kalte han Beltsasar, Hananja ble kalt Sadrak, Misael ble kalt Mesak, og Asarja fikk navnet Abed-Nego." Dan 1,7

6 kommentarer:

Erlend sa...

En mann som het Ananias, og hans kone Saffira solgte en eiendom. Men han stakk til side en del av pengene, og kona visste om det. Så kom han og la resten foran apostlenes føtter.
Apg. 5,1-2

Kona het altså Saffira

Anonym sa...

Saffira. Apg. 5,1-2

Anne Gørill sa...

Ho heita Saffira. Apg. 5,1-2.

Å dæm bei faktisk bægge to slått til jorda av Gud, pga d dæm jore. Apg. 5. 5 og 10.

Sigrid Marie sa...

En mann som het Ananias, og hans kone Saffira solgte en eiendom. Men han stakk til side en del av pengene, og kona visste om det. Så kom han og la resten foran apostlenes føtter.
Apg. 5,1-2

Kona het altså Saffira

Jei, endelig sammen med datan min igjen :D

Sigrid Marie sa...

Hm... Jeg er visst flinkest til å protestere jeg... Burdagspoeng er URETTFERDIG! For de som har dagene sine laaaangt utenfor sesongen, men vi (det må bli meg det da, så får jeg overtale Anders til å være enig også) som bare misser den sånn akkurat da? Det er dårlig gjort det! (Ikke at jeg legger så mye innsats i konkurransen i det store og hele da, men jeg er veeeldig flink til å protestere :P)

Kristoffer Stige sa...

10p - Erlend
2p - Merethe
2p - Anne Gørill
2p - Sigrid Marie

(jeg veit det er litt dumt med bursdagspoeng SM, men jeg ga det først til 2 som lå langt bak bare for å være snill, og da tenkte jeg ikke over at Finn Eivind hadde bursdag i går. Og når jeg først hadde starta med sånne poeng måtte jeg nesten fortsette)