1. januar 2010

GODT NYTTÅR!

Da var 2009 over. For min del blei det siste kvarteret av det gamle året, og det første kvarteret av det nye brukt til å stå aleine på toppen av Åsfjellet og skue i alle retninger. Først kunne jeg se mot Molde. Da Molde var røyklagt så jeg på Vestnes, og da jeg var lei av det kunne jeg se mot Midsund og Gossen. Etter å ha sett på raketter ei stund la jeg meg rett ned i snøen og tenkte gjennom det gamle og det nye året. Utrulig godt å bare ligge stille i snøen på toppen av "fjellet" (bare drøyt 300 moh) i svakt måneskinn. God måte å starte det nye året på. 

(ikke lett å ta bilde av seg sjøl med mobilkamera i mørket, men det her var jo fantastisk :D)

Etter å ha liggi lenge nok var det bare å spenne på seg den ene miniskia jeg hadde med meg og renne ned. Kom hjem omtrent ett. Da var resten av huset på veg i seng. Syns det var litt tidlig på nyttårsaften, så jeg holdt meg våken en drøy time til og strevde med å presse noen tekstmeldinger gjennom et litt overfullt mobilnett, men det er begrensa hvor mye annet morsomt man kan finne på aleine midt på natta, så da bar det i seng.

Vil takke alle for det gamle året, og ønsker dere Guds velsignelse over det nye!

Dagens bibelvers:

"Og han sa: Slipp meg, for morgenen gryr! Men Jakob sa: Jeg slipper deg ikke uten at du velsigner meg." 1.Mos 32,26

1 kommentar:

Jacob sa...

begrenset hvor mye morsomt man kan finne på alene midt på natten? på Vestnes kanskje.

Godt nyttår :)