13. desember 2009

Adventsbibelquiz, DEL 13

Beklager at det her kommer litt seint, men dagen har gått litt fort med mye å gjøre. Først vil jeg rette en stor takk til Frekvens for nok en gang å ha gitt oss (meg hvertfall) fantastisk julestemning med "Syng jula inn!". Dokker e flinke! Hvert medlem av Frekvens som har deltatt i konkurransen blir belønna med 2 bonuspoeng (skulle gjerne gitt dere mer, men det ville blitt litt for urettferdig siden det egentlig ikke har noe med konkurransen å gjøre). Så vil jeg videre si GRATULERER MED DAGEN til Gunhild og Ellen, som begge får 2 gratulerer med dagen poeng.

Så over til gårsdagens oppgave. Merethe var raskest ute med riktig svar og sikrer seg en 10-poenger. Og så gis det 2 bonuspoeng til Anne Gørill og 1 til Jacob (siden jeg er i godt humør akkurat nå). Gratulerer alle sammen!

Dagens spørsmål:

Bibelens eneste venstrehendte som er nevnt ved navn (så vidt jeg veit). Han var en redningsmann for Israel.

Navn og bibelvers. Lykke til!

Adventsfortelling:

Vi har passert halvveis. Her er DEL 13.

Dager igjen til femte og siste eksamen: 4

Dagens bibelvers:

"Da Jared var hundre og sekstito år gammel, fikk han sønnen Enok." 1. Mos 5,18

12 kommentarer:

Sigrid Marie sa...

Hey! Vi i Cantaremos da??

Sigrid Marie sa...

Dom 3,15 Da ropte israelittene til Herren, og Herren lot en redningsmann stå fram iblant dem og berge dem. Det var Ehud, Geras sønn, av Benjamins ætt; han var keivhendt. Israelittene sendte ham en gang med gaver til Eglon, kongen i Moab.


Altså:
Ehud, Geras sønn, av Benjamins ætt

Anne Gørill sa...

"Ehud, Geras sønn, av Benjamins ætt; han var keivhendt."
Dom. 3,15.


Åsså va 700 av Gibeas krigere, venstrehendte!;) Dom. 20,16.

Jacob sa...

Dom 3,15:
Da ropte israelittene til Herren, og Herren lot en redningsmann stå fram iblant dem og berge dem. Det var Ehud, Geras sønn, av Benjamins ætt; han var keivhendt.

Vegar sa...

----------||----------

Kristoffer Stige sa...

Sigrid Marie: Sjølsagt skulle dere Cantaremos-folk få poeng også, men jeg publiserte fra mobil, og glømte å skrive ned alt i farta.

Eldar Nikolai sa...

Ehud, Geras sønn.
Dom 3,15..

Sigrid Marie sa...

Du bare rooooor Kristoffer :P Du må nok ønske deg motor til jul :P

Ingrid Aukan sa...

Geras sønn Ehud i Dommerne 3,15.

Kristoffer Stige sa...

Poenga blir:

10p - Sigrid Marie
2p - Anne Gørill
2p - Jacob
2p - Eldar Nikolai
2p - Ingrid A

Vegar sa...

Skulle ikkje eg få poeng?

Kristoffer Stige sa...

Ops. En liten feiltakelse. Jeg leste fort over svara, og tenkte ikke over at det var et gjentakelsestegn du hadde laga.

2p - Vegar

:)