4. desember 2009

Adventsbibelquiz, DEL 4

I går gikk alle 10 poenga til Merethe som dermed suser opp i ledelsen (men jevnt er det). Gratulerer!  

I dag blir det et litt "dumt" spørsmål som jeg trur skal være forholdsvis lett. Så her kan det fort bli første mann/dame (mest sannsynlig det siste utifra tidligere erfaringer) til mølla (evt bloggen i dette tilfellet) som får full pott.

Dagens spørsmål:

"Seigmann" som tar noe fra et dyr, men blir sjøl fratatt noe annet.

Skal ha navn og bibelvers. Lykke til.

Adventsfortelling:

Klart for DEL 4.

Dager igjen til andre eksamen: 1
Dager igjen til siste eksamen: 13

Dagens bibelvers:

"Da befalte kongen etiopieren Ebed-Melek: Ta tretti mann med deg og dra profeten Jeremia opp av brønnen før han dør!" Jer 38,10

11 kommentarer:

Ingrids sa...

Laban

Ingrids sa...

1.Mos 31,19. Han tek ull frå sauen, medan Rakel stjal husgudene hans..

Anonym sa...

laban 1. mos 31,19

Ellen Smenes sa...

laban. 1 mos 31,19

Sigrid Marie sa...

Laban. 1 mos 31,19

Kan man si "Olsen på strekk" som mormor kaller seigmenn?

Ingrid Aukan sa...

Laban, 1. mos 31,19.

Jeg møtte en mann som het Laban i Kenya. Jeg tror han syntes jeg var litt rar, for jeg begynte å le da han presenterte seg. Dessuten lo jeg hver gang jeg så ham etter det også.

Jacob sa...

Laban ja, 1. Mos 31,19

Anne Gørill sa...

Laban. 1. Mos 31,19

Hanne sa...

Laban 1.Mos 31,19

Kristoffer Stige sa...

Gratulerer til Ingrid S for 10-ern i dag.

10p - Ingrid S
2p - Merethe
2p - Ellen
2p - Sigrid Marie
2p - Ingrid A
2p - Jacob
2p - Anne Gørill
2p - Hanne

Anonym sa...

veldig interessant, takk