3. desember 2009

Adventsbibelquiz, DEL 3

5-poengerne blei delt i går. Ingrid S var først ute med riktig person, men mangla verset (men hadde riktig kapittel). Juryen har hatt møte for å bestemme hvordan den situasjonen skal håndteres. Antakeligvis har det satt andre på sporet av riktig vers, og vi belønner det derfor med 2 poeng (merk liten regelendring fra og med dagens spørsmål; se lenger ned). Det blir derfor 5-poeng til Ingrid for navnet (+ 2 poeng for kapittel), og 5 poeng  til Hanne for verset (+ 1 poeng for riktig navn, men ikke først ). Gratulerer til begge. 13 poeng til folket i Aasta Hanstens veg!

(kanskje jeg skal innføre en egen huskonkurranse i tillegg til den individuelle? :D )

Dagens spørsmål:

Mann fra et av NLMs nåværende misjonsland som fikk beskjed av kongen om å redde livet til en Guds talsmann.

Skal ha navn og bibelvers. For å følge opp gårsdagens jurymøte vil det fra nå bli gitt 2 poeng til første person med riktig kapittel, og 3 poeng til første med riktig vers (men de vil vel i de fleste tilfeller gå til samme person).

Adventsfortelling:

Her finner dere DEL 3.

Dager igjen til andre eksamen: 3
Dager igjen til siste eksamen: 14

Dagens bibelvers:

"Gideon sa til ham: Dersom jeg har funnet nåde for dine øyne, så gi meg et tegn på at det er du som taler med meg!" Dom 6,17

8 kommentarer:

Anonym sa...

Etiopieren Ebed-Melek, Jeremia 38,10.

Ingrids sa...

Satser på Ebed-Melek eg også, som det står om i Jeremia 38,10.

Sigrid Marie sa...

Ingen anelse, og gidder ikke leite akkurat nå. Men iallefall, jeg er imot huskonkurranser, det er jo diskriminerende mot oss som bor alene!

Ellen Smenes sa...

Sigrid Marie: Da er man jo i nødt til å vinne! Det er jo ingen andre som kan vinne over deg liksom, hvis du bor alene mener jeg :)

Ingrid Aukan sa...

Jeg har ingen aning, rett og slett, så jeg bare hiver meg på og sier Ebed-Melek fra Jeremia 38,10.

Anonym sa...

Ebed-Melek fra Jeremia 38,10.

Jacob sa...

Ebed-Melek, Jer 38,10

Kristoffer Stige sa...

Gårsdagens poenggiving medbrakte ingen vanskeligheter for den poenggivende part:

10p - Merethe
2p - Ingrid S
2p - Ingrid A
2p - Ellen
2p - Jacob

Gratulerer!