18. desember 2009

Adventsbibelquiz, DEL 18

10-er til Anne Gørill i går. Gratulerer!

Nå er jeg trøtt, men har juleferie! Hadde Ringenes Herre Special Extended Edition Maraton i ca.13 timer etter eksamen i går, og kom ikke seng før så seint som jeg har lagt meg bare en gang før (veit ikke om jeg er stolt eller oppgitt over meg sjøl; kom meg hvertfall opp i god tid før 12). En morsom og ny opplevelse var det uansett. Og nå har jeg bevist for alle skeptikere at jeg faktisk kan få til å rangle. Mer om det her en annen gang (hvis ikke noen andre skriver om det først).

Dagens spørsmål:

De handla inn noe dyrt for å ære Jesus etter hans død. Hvem av dem begynte ikke på M.

Navn og bibelvers. Lykke til!

Adventsfortelling:

Her er DEL 18.

Dagens bibelvers:

"Da Jobs tre venner fikk høre om all denne ulykken som var kommet over ham, kom de fra hver sitt hjemsted: Elifas fra Teman, Bildad fra Suah og Sofar fra Na'ama. De ble enige med hverandre om å gå til ham for å vise ham medynk og trøste ham." Job 2,11

5 kommentarer:

Anonym sa...

Johanna. Luk 24.10, står navnet. I luk 24.1 står hva de hadde med seg.

Anne Gørill sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne Gørill sa...

Salome.
mark. 16,1.

ho å Maria kjøpte velluktende olje.

Ingrid Aukan sa...

Hmm. Lukas påstår at hun heter Johanna, mens Markus påstår at hun heter Salome, men begge er enige om at det er olje det er snakk om. Jeg velger å holde en knapp på Lukas, siden han pleier å være den mest nøyaktige av dem, så da blir svaret mitt Johanna, som er å finne i Lukas 24,10. Jeg har ikke sjekket navnenes slektsforhold til hverandre i det greske, arameiske og hebraiske språket, så om de er forskjellige varianter av hverandre vet jeg ikke.

Kristoffer Stige sa...

10p - Merethe
5p - Anne Gørill
4p - Ingrid A