15. desember 2009

Adventsbibelquiz, DEL 15

I går stakk Anne Gørill av med de 10 første poenga, og har tatt et godt skritt opp i ledelsen. Gratulerer!

Men begynner oppgavene å bli for vanskelig siden antall deltakere plutselig har blitt så få, eller er det de siste anstrengelsene før eksamen som har skylda?

Dagens spørsmål:

Gudfryktig mann med to navn som begynner på A. Vil ha begge navna, og verset der han får det andre navnet.

(her finnes det faktisk to riktige svar; ett lett, og ett som er litt vanskeligere; begge vil gi uttelling)

Lykke til!

Adventsfortelling:

DEL 15.

Dagens bibelvers:

"Da Abiga'il fikk se David, skyndte hun seg og steg ned av eslet. Hun falt på sitt ansikt for David og bøyde seg mot jorden." 1. Sam 25,23 

6 kommentarer:

Ingrids sa...

1.Mos 17,5:
"Du skal ikke lenger hete Abram, men Abraham skal være ditt navn; for jeg gjør deg til far for mange folk."

Ingrids sa...

Johoo! Eg var fyrst :) For min del har eksamenspresset blitt for stort, beklager det. Og no reiser eg til fjells utan internett.. Men du må ha lykke til vidare med konkurransen og ei velsigna jul!

Ingrids sa...

Dan 1,6-7:
"6 Blant dem var judeerne Daniel, Hananja, Misjael og Asarja.7 Den øverste hoffmannen gav dem nye navn. Daniel kalte han Beltsasar, Hananja Sjadrak, Misjael Mesjak og Asarja Abed-Nego."

Marie sa...

Jeg tenkte også på Abram/Abraham. 1 mos. 17,5

Anne Gørill sa...

Abram og Abraham. 1, mos. 17,5.
Åsså Asarja og Abed-Nego. Dan. 1,6.

Kristoffer Stige sa...

Og poenga vert som fylgjar:

17p - Ingrid S
4p - Anne Gørill
2p - Marie