26. desember 2009

Hardt å være onkel

Onkelrollen har som de fleste andre ting i livet sine positive og litt mindre positive (ikke negative) sider. For det meste er det bare bra, men det dukker jo opp visse krav til tider. For det er ikke alltid lett å underholde en liten gutt som ikke liker å ligge aleine mer enn 10 sekund om gangen. Fra før har jeg jo satt igang med å lære meg ukulele for å kunne spille barnesanger for han. Men det er visst ikke nok. For under juletreet i år lå det ei pakke til Kristoffer fra Magnus, som inneholdt sjongleringsballer og instruksjonsbok. Så nå må jeg vel lære det også. Hva blir det neste?

Men det er ikke bare Magnus som setter krav. Foreldra hans har også visse ønsker. Under en liten trilletur julaften formiddag kunne nemlig Ingvild meddele at ho ønska søskenbarn til Magnus, og at jeg hadde et visst ansvar der. Under frokost påfølgende dag ymta Martin frampå om det samme. Vel, vel tenkte jeg; det hadde ikke vært meg imot, men foreløpig ser jeg ei lita hindring på vegen. Mener bestemt at det er ei viktig brikke som ikke er falt på plass enda.

Dagens bibelvers:

"Sett din vei i Herrens hånd og stol på ham! Han skal gjøre det." Sal 37,5

3 kommentarer:

Anonym sa...

ma sjekke:)

Jacob sa...

har ikke ingvild noen søsken som kan ordne noen slike?

Kristoffer Stige sa...

jo, ho har to som er eldre enn meg. Men ho mente visst at jeg burde være tidligere ute enn dem, uten at jeg helt ser grunnen til det. :)