1. november 2010

Skal, skal ikke

Åra går og snart er jeg tjueto år.
Hadde ikke tenkt å feire, men noen andre må kanskje seire.
Kan bli påtvunget feiring, så da trengs ei avklaring.
Jeg åpner ei avstemning helt uten hemning.
Hva blir resultatet? Blir det kake på fatet?
Ikke veit jeg, det avhgenger av deg.
Så stem nå i veg og vær ikke treg.
Den stenger på onsdag, så blir det et lag?

Vakkert om jeg må få si det sjøl. Vel neste mandag har jeg altså 22-årsdag. Blei "innstendig" bedt i helga om å ikke droppe å feire, så da får vi se om det kan bli noe av det. Kjører ei avsetemning på "skal / skal ikke". Ei evt feiring blir åpent hus med kaker og saft på mandagskvelden. Ei evt ikke fering blir at jeg går på forelesning til 5 og så kommer hjem og spiser rips med melk og sukker. Kjør valg!

Dagens bibelves:

"Så kom det en laglig dag. På sin fødselsdag holdt Herodes et gjestebud for sine stormenn og krigshøvdinger, og for de fremste menn i Galilea." Mark 6,21

7 kommentarer:

jon arne sa...

Feiring!
Med Kristoffers iskake. Namnam :)

Pocahontas sa...

Lett!

Hanne sa...

Bursdag er bursdag! Feiring sååååklart! :)

Ellen sa...

Å feire vs å ikke feire er vel noe den som har bursdag må få bestemme sjøl. Har man lyst å feire, da feirer man, har man ikke lyst lar man være. Uavhengig av hva alle andre mener.

Så enkelt er det.

Kristoffer Stige sa...

Men nå var det jeg som åpna avstemninga Ellen så da har jeg latt den ta beslutninga for meg. :)

Ingrid Aukan sa...

Jeg stemte for - men jeg synes du skal gjøre det du synes er rett.

Pocahontas sa...

HVem er disse som driver å trykker på "Skal ikke"?