31. oktober 2010

Unnskyld!

I dag er det bots- og bededag, og det var grunnlaget for det siste møte i møteuka. Jeg meldte meg frivillig som barnevakt for verdens beste nevø og fikk derfor ikke med meg så mye av talen, men da er det jo fantastisk at den ligger på nettet, sånn at jeg fikk høre den da jeg kom hjem.

Tenkte å bruke dagen til å si unnskyld til alle jeg har gjort noe mot eller tenkt stygt om uten at jeg har gjort opp for det. Det er mye jeg har gjort mot andre som jeg ikke veit om eller har tenkt over. Det er mye jeg veit jeg har gjort som jeg først har tenkt over i etterkant at det kunne ha såra andre. Det er mye jeg har gjort som jeg veit at jeg gjorde, men som de jeg gjorde det mot ikke veit om. Det er mye jeg har gjort bevisst fordi jeg ønska det, men som kanskje har gått utover noen. Det er ikke lett å være menneske. Vær så snill å si fra hvis jeg gjør noe dumt. Ikke vær redd for å si fra. Jeg ønsker ikke å såre andre, men av og til tenker jeg ikke over, eller skjønner først etterpå, at det er akkurat det jeg gjør. Unnskyld!

Dagens bibelvers:

"Hvem merker vel alle sine feiltrinn? Tilgi meg hver ubevisst synd!" Sal 19,13

Ingen kommentarer: