3. november 2010

Barnevakt

Visste du at det er Fantorangen som har malt stripene på alle sebraene? Det lærte jeg i dag på barne-TV for de aller minste. Og så så jeg på Sauen Timmy, som er en slags Sauen Shaun for de aller minste.

Akkurat nå sitter jeg barnevakt for verdens beste nevø. At han er verdens beste nevø er det ikke lov å være uenig i, men det er lov og synes at alle andre nevøer og nieser også er verdens beste. Passinga er egentlig ganske rolig i og med at han sover, men regner med at det kommer noen skrik snart for han har fått diare og har bytta 4 bleier siden kl. 5 (jeg har riktignok bare fått æren av å bytte ei). Ellers ingen problem. Han brukte nesten 5 minutt på å sovne, så jeg rakk gjennom alle kristne godnattsanger jeg kom på pluss "Hvor underlig er du" da jeg var tom.

Men se hva Magnus har fått seg:

Veit ikke om det er faren og onkelen eller Magnus som er mest ivrig. Men se på den da, og så fin farge!

Men nå skal jeg prøve å lese litt på "Medisin for ikke-medisinere"-faget mitt. Temaet som står for tur er: "Forplantningen og seksualfysiologi". Spennende. Trur forresten Magnus har smitta meg.

Dagens bibelvers:

"I fred vil jeg legge meg ned og sove. For du, Herre, du lar meg bo for meg selv i trygghet." Sal 4,9

3 kommentarer:

Ellen sa...

sånne "sykler" er GENIALE. For det første så lærer jo ungen balanse osv, men samtidig så kan han jo greie å holde følge når man skal ut å gå, fordi han kan sparke seg fram! Jeg har bare sett en versjon uten brems før, men brems er jo en lur ting.

Sigrid Marie sa...

Merker at den siste infoen der var litt mer enn høyst nødvendig??

Kristoffer Stige sa...

Ser ikke hva som var i vegen med den. Men det er heldigvis ganske kortvarig sjukdom for både jeg og Magnus er på bedringens veg allerede.