21. november 2010

Elsker, elsker ikke...


Trur ikke jeg dreiv og lekte med den her da jeg var liten (kan ha noe å gjøre med at jeg er gutt). Og så begynte jeg plutselig å lure på hvordan det egentlig fungerer. For hvis det er seg sjøl man spør så gir det jo litt lite mening. For som oftest så veit man jo om man elsker noen eller ikke, og da trenger man jo ikke å spørre blomsten om det. Men hvis det er sånn at man spør prestekragen om en bestemt person elsker seg tilbake da gir det på en måte litt mer mening (sjølom jeg ikke helt ser hvordan blomsten skal kunne vite det). Så dere som kan det her; hva er det riktige?

(jeg har da vært på barneleir i helga, og blitt innstilt på barnlige tanker)

Dagens bibelvers:

"Min elskede er for meg en blomsterklase fra hennabusken i En-Gedis vingårder." Høgs 1,14

1 kommentar:

Marit sa...

Det er om den andre elske en, sånn jeg har forstått. Sånn når man ikke helt tør å spørre... og om man er misfornøyd med svaret, tar man en ny prestekrage og ser om man for samme svaret igjen... osv.