9. november 2010

22

Har gått fra 3*7 til 2*11 år. Likte kanskje den forrige primtallsfaktoriseringa best, men den er ganske bra den nye også. Ett år eldre betyr ett år mindre til man dør, eller hvis man skal være positiv; ett år mindre til alle store begivenheter som ligger foran. Men trur uansett jeg begynner å bli voksen. Mamma var hvertfall ikke langt unna å innrømme det da de ringte. Mangler riktignok en del voksenpoeng enda. :)

Dagen blei feira med åpent hus i går kveld. Ganske mange tok turen innom. Veldig kjekt, og fikk til og med en del presanger. Den første hang på kjøkkenet da jeg stod opp. Det var ei T-skjorte med teksten:

Hadde bare flere i verden tenkt sånn. Og det blei ingen krig i går heller for litt seinere fikk jeg:

Dopapir kan brukes til så mangt. Men en primær bruk har det jo. Om den følgende rullen blir brukt til det veit jeg ikke.

Hvem har sagt at man må slutte å leke når man blir stor? Den her blei kasta rundt i stua ei ganske lang stund i går (riktignok før Magnus måtte hjem og legge seg):

Vintern står for døra, og da kan man bli kald på beina. Det blir hvertfall jeg som må ha det kaldt på rommet for å få hodet til å tenke når jeg jobber. Da blir følgende godt å ha:

Og når man sitter inne en sein vinterkveld så kan man også komme til å trenge noe å lese på:

Og kanskje man trenger noe å spise på også. Hvor mange ting som er igjen i det glasset her nå veit jeg ikke, men da jeg fikk det var det 64, og det gjetta jeg på første forsøk!

Rubiks kube er en viktig fysmathobby. Nå kan jeg også ha den med meg overalt. 2x2x2 på nøkkelhank! Den blei flittig brukt i løpet av kvelden (og nå husker jeg endelig løsninga igjen).

Hjernen trenger utvikling og stimulans på så mange måter. IQ-tester er en god ting. Den her gikk på rundgang i går og poenget var å få de to delene fra hverandre. Men skal man splitte det her?

Ett år eldre har jeg blitt, og snart starter vi på et nytt kalenderår også. Da er det godt å ha med Gud i hverdagen, og da er også de små dryppa viktige. Så kalender med bibelvers er en god ting.

Takk for alle gratulasjoner, og takk til alle som kom innom i går. Jeg setter stor, stor pris på det!

Dagens bibelvers:

"Pris Herren, for han er god, hans miskunnhet varer til evig tid!" Sal 118,29

1 kommentar:

Pocahontas sa...

Og takk for nyyyyyyyyyydeliiiiige kaker!!!