5. januar 2009

En lang juleferie

Noen som har hørt om Dedé Anderson? Kanskje ikke. I alle fall ikke hvis du ikke er interessert i fotball. Dedé spilte for Aafk i 2006-sesongen. Så dro han hjem på juleferie til Brasil og var venta tilbake i starten av januar 2007. I går kom han. Jeg tror det kan regnes som tidenes lengste juleferie. Får bare satse på at han er i god nok form etter en ferie på to år.

Juleferien min er heldigvis ikke like lang. Begynner å bli litt lei nå. Ferie er stressende, altfor mye jeg skulle ha gjort, altfor mye jeg ikke får gjort. Skal jobbe litt på Vestheim (leirstedet der faren min er styrer) den uka her. Der har det i løpet av høsten kommet opp et nybygg.

På fredag dreiv vi og tok ut isolasjon, borra litt, la opp rør i veggen til å trekke ledninger i, og la tilbake isolasjonen. I dag begynte vi å sage til materiale til nye senger. Blei litt jobb når det er 8 køyesenger som skal lages (kommer kanskje tilbake med bilder av sengene hvis de blir ferdige). 

Så jeg har mer enn nok å gjøre. Det skal derfor bli godt å få ferdig den ferien her sånn at jeg kan slappe av litt igjen. Men det er fortsatt noen dager igjen. Drar opp til Trondheim med formiddagsbussen på lørdag (kanskje ettermiddagsbussen på fredag; men tror ikke mamma er enig i det).

Dagens bibelvers:

"For dere er ennå ikke kommet inn til den hvile og den arv Herren din Gud gir deg." 5 Mos 12,9

6 kommentarer:

Eldar Nikolai sa...

Kanskje de klarer meir enn kvalik i år da, viss han ikkje reiser på sommarferie, da slit dykk!

Sigrid Marie sa...

SAAAAAAVNER DEEEEG! Erlend er litt kjedelig i lengden altså... Kan ikke du komme på torsdag da, så drar vi en gjeng i pirbadet på fredag? har spurt enkelte andre om "i løpet av uka" og fredag er jo i uka...

Sigrid Marie sa...

Noe til deg i bloggen min, gjør som du vil med den ;)

Kristoffer Stige sa...

Eldar: I år blir det nok mye bedre enn kvalik. Men om Dede kommer til å hjelpe så mye trur jeg ikke.

SM: Kjekt å høre, men jeg kommer nok ikke på torsdag for det er arbeidsdag. Skal se om jeg for gjort noe med den greia du blogga om. :)

Ingrids sa...

Åj, he dåkkå kommet so langt på Vestheim no ja! So bra, tipper det blir flott :)

Kristoffer Stige sa...

Ingrid: Ja, vi har kommet et godt stykke nå. Det kommer snekkere for å sette opp innerveggene til neste uke. Og så har jeg brukt den uka her til å sage opp, pusse, pusse, pusse og pusse materiale som det skal lages køyesenger av (veldig mye pussing som skal til når ca. 84 m. planker skal pusses to ganger på alle fire sider; heldigvis har vi pussemaskin). Så det her blir nok bra. :)