17. januar 2009

Kaffehallusinasjoner

Hører du stemmer eller ser ting som ikke er der? Da kan det være at du drikker for mye kaffe. Nyere forskning viser nemlig at de som drikker mye kaffe daglig har tre ganger så stor sjanse for å få hallusinasjoner (ref VG). Jeg har derfor enda en ny grunn til å ikke begynne med kaffedrikking. Men jeg har finni ut at nå som jeg har blitt ganske voksen er det nesten påkrevd at jeg skal drikke varm drikke. Det har jeg aldri vært noe særlig flink til. Den siste uka har jeg derfor starta med å lære meg og drikke te. Foreløpig går det ganske bra sjølom det ikke smaker veldig godt. Men det er i alle fall en start. Har noen ett tips til gode tesorter?

Ser at det er ganske tett i teten på avstemminga om hva jeg skal skrive om på bloggen min. Det er fortsatt mange dager igjen før den stenger, så har du en favoritt (eller tre) er det bare å stemme igjen (bruk forskjellige nettlesere eller ei anna maskin for å stemme flere ganger).

Dagens bibelvers:

"Jesus svarte og sa til henne: Kjente du Guds gave, og visste du hvem det er som sier til deg: Gi meg å drikke - så hadde du bedt ham, og han ville gi deg levende vann!" Joh 4,10

5 kommentarer:

Therese sa...

Grønn te med sitron! Den er kjempegod. Og den er enda enda bedre om man spiser aftereight til!

Ellers vurderer jeg å drikke 7 kopper kaffe i morra, bare for å teste ut åssen disse hallusinasjonene egentlig er...

Therese sa...

haha, og der lå bloggen din ute på VG også ja :p artig artig!

Kristoffer Stige sa...

Morsomt. Trodde ikke VG plukka det opp med bare en liten link. Ser at det har kommet to stemmer til på sjeldnere også. Antar de kommer fra tilfeldige VG-lesere.

Kristoffer Stige sa...

Og ved litt nærmere ettersyn på Google Analytics så kan jeg nå skryte på meg at bloggen min har blitt besøkt av 4 fra Oslo, 2 fra Huagesund og Sandvika, og 1 fra Halden, Kyrksæterøra, Bergen, Drammen, Oppegård, Bærum og Nesna. Hurra!

Anonym sa...

Prøv London-te som du får kjøpt på helsekostbutikker. Ikke fordi det er så sunt, men fordi den teen smaker sinnsykt godt. Den er forresten koffeinfri hvis det er et poeng