19. januar 2009

Supersøndag - Vanemandag

Søndagen blei en kjempebra dag. Den starta med formiddagsmøte i Betania. Det var storfamiliemøte, og i går traff møtet både store og små (les mer hos Ingrid). Etter møtet blei jeg stående å prate litt før det bar opp i Bymarka på skitur med Martin. Føret var godt og vi fikk en fin tur på omtrent 26 km. Løypa vi gikk ser omtrent slik ut (GPS-en på mobilen min har juksa litt noen plasser):

Etter turen blei jeg servert middag hos Martin og Ingvild. Og etter at jeg hadde tatt oppvasken (må jo gi noe tilbake når man blir servert god middag) dro vi til Vegar for å spille Union Pacific. Et veldig bra spill som han kjøpte for ei tid tilbake (se Vegar sin blogg). Og sjølom dagen var ganske innholdsmetta så ga den god uthviling etter ei lang uke. Alt i alt var det en strålende søndag.

I dag var det ned på jorda igjen. Opp "tidlig" for å rekke dagens eneste forelesning klokka kvart over åtte. Det var egentlig ei ganske bra forelesning (kommer tilbake med noen morsomme kvantemekanikk-utsagn en annen gang). Så var det å gå fra datarom til datarom på Gløs for å finne en fungerende skriver. Så dro jeg hjem, spiste formiddagsmat, jobba gjennom store deler av ukas øvingsopplegg, spiste middag, sykla en knapp time, leste litt på nettet, gikk en times kveldstur for å lufte hodet, spiste kveldsmat, sydde igjen et hull i ei bukselomme før jeg nå sitter og skriver blogginnlegg. Dagen i dag blei altså ikke dårlig. Den blei bare veldig vanlig. Og det blir av og til litt kjedelig når dagene følger ett ganske fastlagt mønster. Men så kan det jo være litt praktisk også. Jeg har i alle fall fått gjort det jeg skulle ha gjort i dag. Men nå må jeg nesten stoppe. Tenkte jeg skulle lese litt før jeg legger meg (ikke pensumlesing; bare så det er sagt). 

Dagens bibelvers:

"Gud velsignet den sjuende dagen og helliget den, for på den hvilte han fra alt sitt verk, det Gud hadde skapt og gjort." 1. Mos 2,3

3 kommentarer:

Bente sa...

Tenk hvor gøy og uvanlig mandagen ville ha blitt dersom du plutselig droppa innom Frekvens og ble med og sang..? For deretter å gjøre det til en vanlig mandag? :P Hehe.. ;)

Kristoffer Stige sa...

Hehe...
Venta nesten å få den kommentaren ja. Du må bare fortsette å prøve og overtale meg. Er du heldig får du det kanskje til. Men ikke uten at det starter litt fler gutter (er så skummelt med alle jentene :P (evt. fordi sangstemmen min trenger noen å støtte seg på)). Så får du med noen til så kan det kanskje hende. Men jeg skal absolutt ikke love noe. :)

(det her blir skrivi i et svakt øyeblikk; jeg er sliten og trøtt etter en lang dag med skole, lesing og skitur) :D

Jacob sa...

kristoffer er på gli :)