9. januar 2009

Håndarbeidsblogg

I romjula lærte jeg meg å strikke (for tredje eller fjerde gang). Sist gang jeg strikka var på ungdomsskolen, men jeg tok det raskt igjen og lærte det uten hjelp (så nå kan jeg kalle meg sjøllært strikker). Før har jeg bare strikka lapper med rett, vrang og glattstrikk. Det var kjedelig (sikkert derfor jeg ikke har holdt strikkinga ved like). Så nå tenkte jeg å lage noe litt mer avansert. Etter å ha sett gjennom diverse strikkebøker fant jeg ei lue som så ganske stilig ut. Jeg fant noen gamle garnrester og satte i gang. Det tok ikke lange tida før jeg fant ut at jeg måtte gjøre ganske store endringer fra oppskrifta, men det gjorde det bare morsommere. Jeg er ganske fornøyd med resultatet. Her kan dere se.

Etter at jeg var ferdig med lua satte jeg igang med et nytt prosjekt. Bibelen min begynner å bli litt slitt rundt kantene. For å beskytte den litt tenkte jeg derfor at jeg kunne lage et bibelfuteral. Pappa kjøpte noe billig skinn for omtrent 30 år sida for å lage futeral til hans og mamma sine bibler. Heldigvis var det et stort nok skinnstykke igjen og tilfeldigvis hadde vi en glidelås liggende. Så da blei det (med kyndig veiledning fra pappa) et fint futeral.


Dagens bibelvers:

"Og Gud Herren gjorde klær av skinn til Adam og hans hustru, og kledde dem." 1 Mos 3,21

3 kommentarer:

Sigrid Marie sa...

Velkommen i gjengen av lykkelige strikkere :P Nå må du også reise deg på neste adventsfest :P

Eirik sa...

Bøye meg i støvet, bøye meg i støvet!

Kristoffer Stige sa...

SM: Takk for velkomsten. Jeg skal prøve å ikke slutte å strikke nå, for det var faktisk ganske artig. Og reise meg det skal jeg. :D

Eirik: Tusen takk. Men du klarer det du også. Det er bare å prøve. Anbefales!