26. januar 2009

Styggdalen?

Det er mye jeg ønsker at jeg skulle ha hatt. I dag ønska jeg at jeg hadde hatt bil. For litt før klokka 7 på kvelden kom jeg plutselig på at jeg kunne trenge en skitur for å lufte hodet litt. Og når jeg i det øyeblikket jeg kommer på det er på besøk, og må komme meg tilbake til hybelen først, blir det litt seint før turen begynner. Men omtrent halv åtte var skia stroppa godt fast til sykkelen, og så var det strake veien opp til Estenstadmarka. Turen gikk opp Styggdalen og til Estenstadhytta før det bare var å renne ned igjen. Og jeg må si at etter å ha gått Styggdalen i stjerneskinn og med bare ei lita hodelykt på hodet, så kan jeg ikke skjønne at den har fått det navnet. Det var en fantastisk opplevelse. Kald og frisk luft i ansiktet, ingen andre lyder enn skia mot snøen, helt stjerneklar himmel og lyset fra lykta som dansa bortover snøen. Og da jeg stod oppe ved Estenstadhytta og så ut over byen var det mange tanker som for gjennom hodet. Det bør oppleves!

Et skummelt og trist apropo til slutt. Leste i Dagen Magazinet i dag at abort nå er den vanligste dødsårsaken i Europa. Det er fryktelig ille.

Dagens bibelvers:

"Han sa til dem: Se til å ta dere i vare for all havesyke! For ingen har sitt liv av sin eiendom, selv om han har overflod." Luk 12,15

Ingen kommentarer: