23. desember 2012

Adventsbibelquiz 2012, DEL 23

I går var det Evodia og Fil 4,2 var riktig svar i går. I et brev ellers prega av et budskap om glede blir Evodia og Syntyke formant til å ha det samme sinn i Herren, noe en mann kalt Synzygus skulle hjelpe dem med.

Dagens oppgave:
Tre ganger fikk han budskap fra en engel i drømme. Siste gangen var om å forlate et fremmed land der hans navnebror en gang hadde hatt stor makt. Hvem var han og i hvilket vers fikk han denne drømmen?

Dagens bibelvers:
"Evodia formaner jeg, og Syntyke formaner jeg til å ha det samme sinn i Herren." Fil 4,2

5 kommentarer:

Erlend sa...

Josef, Mat 2,19

John Alfred sa...

Josef, jesu far, Matt 2:19

Victoria sa...

Josef

Matteus 2,19 Etter at Herodes var død, viste Herrens engel seg i en drøm for Josef i Egypt 20 og sa: «Stå opp, ta med deg barnet og barnets mor og dra til Israels land! For de som ville ta livet av barnet, er døde.»

Kristoffer Stige sa...

10p - Erlend
8p - John Alfred
6p - Victoria

Angelika sa...

Jeg kan ikke takke Dr. EKPEN TEMPEL nok for at jeg hjalp meg med å gjenopprette glede og trygghet i ekteskapet mitt etter mange problemer som nesten fører til skilsmisse, takk Gud for at jeg mente Dr. EKPEN TEMPEL til rett tid. I dag kan jeg si til deg at Dr EKPEN TEMPEL er løsningen på det problemet i ditt ekteskap og forhold. Kontakt ham på (ekpentemple@gmail.com)