2. desember 2012

Adventsbibelquiz 2012, DEL 2

Jeg liker tradisjoner, så jeg tenner adventskransen min i år også.

No tenner vi det første lys,
åleine må det stå.
Vi ventar på det vesle barn
i krubba lagt på strå.


Riktig svar på årets første oppgave var ypperstepresten Kaifas som blant annet er nevnt i Joh 18,13. Han var da svigersønn til Annas som var den Jesus først blei ført til på langfredag. Gratulerer til Erlend med årets første 10 poeng!

En del tilbakemeldinger tilsier at det var litt vanskelig i går. Jeg trur det blir lettere i dag, men så har jeg gått og tenkt på oppgaver hele høsten da. :)

Dagens oppgave:
Reaksjonen var latter da ho overhørte en samtale som innebar et utrolig løfte, men ganske lenge etter blir trua hennes, i møte med løftet, satt fram som et eksempel. Hvem var ho, og hvilke to vers er det referert til?


Dagens bibelvers:
"De førte ham først til Annas, for han var svigerfar til Kaifas, som var yppersteprest dette året." Joh 18,13

10 kommentarer:

Henriette sa...

Sara!

Første mosebok kap 18, vers 12-13!

Fam Sæther sa...

Sara lo da hun hørte at hun og Abraham skulle få en sønn.
1. Mos 18,12

Hebr. 11,11
Sara blir løftet frem som et eksempel for sin tro på at Guds løfte skulle oppfylles.



Anonym sa...

Sara lo da hun fikk beskjed om at hun skulle få barn i gammel alder. 1 mosebok 18.12-13

Victoria

Erlend sa...

Sara, 1 Mos 18,13 og Hen 11,11

Camilla sa...

Jeg henger meg på jeg, synes denne quizen er et veldig bra tiltak! :D Kvinnen du snakker om er Sara, og versene er 1. Mosebok 18,12 og Hebreerbrevet 11,11.

Mathias sa...

Det må være Sara, kona til Abraham. Hebr 11,11 Ved tro fikk også Sara kraft til å bli mor for en ætt, og det til tross for sin høye alder. For hun aktet ham trofast som hadde gitt løftet.

Marit sa...

Sara,
hebreerbrevet 11.11 og 1. Mosebok 18.12

Ingrids sa...

Sara kona til Abraham. 1.Mos 18,12 og Heb. 11,11.

John Alfred sa...

Sara, 1. Mos 18:12, Heb 11:11
Fantastisk at du lager adventsquiz i år også! Imponerende bra oppgaver:-)

Kristoffer Stige sa...

Siden jeg ville fram til to vers den gangen her blir det fra 2,5-0,5 poeng for hvert riktige vers.

8,5p - Fam Sæther (4 på person, 4,5 på vers)
7,5p - Henriette (5 + 2,5)
5p - Erlend (2 + 3)
4,5 - Victoria (3 + 1,5)
3,5p - Camilla (1 + 2,5)
2p - Mathias (1 + 1)
2p - Marit (1 + 1)
2p - Ingrid (1 + 1)
2p - John Alfred (1 + 1)

Og nå husker jeg hvorfor jeg ikke skulle ha oppgaver med to vers. Litt for mye jobb å finne poengsummer. :)