2. oktober 2010

Desperat

Da jeg kom hjem i kveld tenkte jeg å lese litt før jeg gikk for å legge meg. Så langt kom jeg aldri, for den siste halvtimen har jeg leita over hele huset etter boka jeg driver og leser. Jeg har sett gjennom alle kjøkkenskap, under stueborda og sofaen, bak TV-en, i postkassa, mikrobølgovnen, frysern, alle mulige plasser på rommet mitt og i papirsøpla ute. Ingen plasser var den. Tilfeldigvis gikk jeg forbi døra til rommet til Hallgrim og Jon Arne, mens jeg leita i kjellerstua. Der var det ingen, så jeg tok meg en tur inn der for sikkerhets skyld. Og under et par Utsyn ligger den. Hvordan har den havna der?

Dagens bibelvers:

"Da sa ypperstepresten Hilkia til statsskriveren Safan: Jeg har funnet lovboken i Herrens hus. Og Hilkia gav boken til Safan, og han leste den." 2. Kong 22,8 

1 kommentar:

Birgitte sa...

Du fant den, og alle hjerter gleder seg! :D