28. oktober 2010

Hvem er Jesus?

Det var tema på møtet nummer to i møteuka. Anbefaler å ta en tur inn på Betania sine hjemmesider og høre på talene hvis du ikke har vært på møtene. Men hvem er så Jesus? En gang langt tilbake i tid (lurer på om jeg var liten unge på barneleir) var det en taler som spurte: Hvordan vil du beskrive kristendommen med ei setning? Den gang begynte jeg så vidt jeg husker å tenke på den lille Bibel (Joh 3,16), men spørsmålet har hengt fast ved meg siden den gang. Og svaret mitt i dag trur jeg vil være: "Å tru at Jesus Kristus døde for mine synder og oppstod til min frelse". Det er hvem Jesus er. Så kan vi beskrive Han med mange ord, men alle våre beskrivelser kan ikke ta vekk det Han gjorde. Og det er det Han gjorde som viser hvem Han er!

God kveld også etter møtet. :)

Dagens bibelvers:

"Da svarte Simon Peter og sa: Du er Messias, den levende Guds sønn." Matt 16,16

Ingen kommentarer: