26. oktober 2010

Epleskogen

Området med de trærne her har jeg døpt epleskogen. Du har kanskje et par innvendinger mot akkurat det navnet. Og for å vise hvor diplomatisk jeg er skal jeg nevne de innvendingene sjøl.
  1. Det er for få trær til at det kan kalles en skog.
  2. Det er ikke epletrær der.

Jeg kan forsåvidt si meg enig med i begge innvendingene, men jeg vil prøve å forklare navnevalget. 

  1. Det ville bli veldig dumt å kalle trærne der for epletrærne i og med at ingen av dem er epletrær, og sjølom det da er litt for få trær til å bruke begrepet skog velger jeg å bruke det av mangel på bedre begrep.
  2. Sjølom det ikke er noen epletrær der nå, så kan det bli det en gang. Jeg har nemlig nesten hver eneste dag jeg har gått til skolen i høst kasta en epleskrott inn blant trærne der. Sannsynligheten for at det blir trær av det er veldig liten, men hvem veit; kanskje noen falt i god jord.

Dagens bibelvers:

"Men noe falt i god jord. Det vokste opp og bar frukt, hundre foll. - Da han hadde sagt dette, ropte han ut: Den som har ører å høre med, han høre!" Luk 8,8

Ingen kommentarer: