27. oktober 2010

Hvem er Gud?

Det var temaet på første møtet i møteukua som er i Betania den uka her. Spennende å høre en tale over et så grunnleggende tema. Vi har mange ideer om hvordan Gud er, men det er liksom ikke så lett å bli klok på Ham. Bibelen gir mange karakteristikker av Gud, men det blir umulig å beskrive Han helt. Gud går langt over min fatteevne. Jeg skjønner ikke alltid hva Han vil med meg. Han er stor, jeg er liten. Men jeg trur at Han ser meg, jeg trur at Han kjenner meg bedre enn alle andre (også meg sjøl), jeg trur at Han vil meg godt, jeg trur at Han døde for meg og jeg trur at Han vil lede meg på den vegen Han vil at jeg skal gå. Og hvorfor? Fordi Han er den Han er!

Dagens bibelvers:

"Da sa Gud til Moses: Jeg er den jeg er. Og han sa: Så skal du si til Israels barn: JEG ER har sendt meg til dere." 2.Mos 3,14

Ingen kommentarer: