9. oktober 2010

Du skal få svar

En stor del av livet går med på å leite etter svar. Det kan være store og små svar, det kan være svaret på et mattestykke eller det kan være svaret på hvilke retning livet går i. I Bibelen står det om mange som fikk svar fra Gud. De fikk drømmer, syner, direkte beskjed osv. Tenk om det kunne stå svart på hvitt at du skal gjøre sånn og sånn. Jeg har måtte gjøre mange valg de siste åra, mange har vært rette, mange angrer jeg på og mange veit jeg enda ikke hva utkomme av vil være. Og enda har jeg mange viktige valg som ligger foran. Valg som vil påvirke både meg og andre rundt meg. Og det er langt ifra alltid jeg veit hva jeg skal gjøre, sjølom jeg kanske veit hva jeg vil gjøre. Må Gud hjelpe oss å være stille, og høre hva han vil si.

Det er svar underveis, engler kommer med bud.
Om det drøyer, det fram dog skal nå.
For det lovet jo løftenes trofaste Gud:
Kall på meg, og du hjelpen skal få!

Dagens bibelvers:

"Så gi da din tjener et lydhørt hjerte til å dømme ditt folk, til å skille mellom godt og ondt! For hvem kunne ellers dømme dette ditt folk som er så tallrikt?" 1.Kong 3,9 

Ingen kommentarer: