29. mars 2009

Kun av nåde

I dag har det vært en fantastisk søndag. Jeg måtte opp tidlig (måtte jo stille klokka i natt) for å komme meg ned på søndagsmøtet der jeg skulle være teknikervikar. Og det var et skikkelig godt møte. Det var nemlig dåp, og det er noe jeg alltid har likt. Det å få sitte der og være med på ei handling der et lite hjelpeløst barn blir bært fram for Gud er en sterk opplevelse. Da ser vi virkelig perspektivet på ting. Vi kan ikke ordne noe på egenhånd. Som et barn som er totalt avhengig av foreldra er vi totalt avhengig av Gud. Det krasjer helt med hvordan jeg tenker. Jeg vil gjerne få til ting sjøl. Men når jeg gang på gang mislykkes eller gjør noe dumt, er det utrulig godt å tenke på at Gud allikevel elsker meg. Det Jesus gjorde holder uansett, så lenge jeg holder meg til Han. Og også det har Han lova å hjelpe meg med. Tenk for en fantastisk Gud vi har!

Og en stor takk til Frekvens for god sang på møtet. Det er alltid fint å høre på dere. :)

Etter møtet bar det en kort tur på kafe før turen gikk mot Nardo og pizzabesøk hos herr og fru Solem. Der var vi en stor BUF-gjeng og mye god pizza. Fole kjekt!

Alt i alt en skikkelig bra søndag. Så jeg kan nesten ikke klage over at jeg ikke har noe å finne på akkurat nå (men jeg kan ikke noe for at jeg er en liten tanke rastløs).

Bare på grunn av din nåde, 
bare på grunn av ditt blod,
Far, får jeg lov til å komme, 
bare fordi du er god.
I dine kjærlige armer
er nåde å få.
Tett til ditt bankende hjerte
får jeg lov å komme nå.

Dagens bibelvers:

"Jesus svarte: Sannelig, sannelig sier jeg deg: Uten at en blir født av vann og Ånd, kan han ikke komme inn i Guds rike." Joh 3,5

Ingen kommentarer: