22. mars 2009

Evighet varer lengst!

Et gammelt ordtak sier at ærlighet varer lengst. For ei stund sida så jeg en reklameplakat der det stod at enighet varer lengst. Både ærlighet og enighet er viktige ting, men varer de nødvendigvis så veldig lenge? Da jeg så den reklameplakaten begynte jeg å tenke på hva som skjedde hvis vi bytta ut n-en i enighet med v. Da får vi "evighet varer lengst". Da blir det utrulig viktig hvor vi tilbringer evigheten. Skal vi være en evighet sammen med Gud, eller en evighet borte fra Gud? Hvilken veg er vi på? Og hva med alle de som enda ikke har fått høre om det Jesus gjorde for oss? Misjon er viktig, både i andre land og hjemme i hverdagen!

Dagens bibelvers:

"Ransak meg, Gud, og kjenn mitt hjerte! Prøv meg og kjenn mine mangfoldige tanker, se om jeg er på fortapelsens vei, og led meg på evighetens vei!" Sal 139,23-24

Ingen kommentarer: