16. mars 2009

Hva gjør de i Fræna?

Satt og leste litt på nettavisa til Romsdals Budstikke i dag, og så gikk jeg inn på delen som omhandla Fræna. Jeg kom aldri lenger enn til å lese overskriftene, men de var interessant nok lesing i seg sjøl. Her kommer de fleste:

  • Helgas politilogg
  • Knuste ruter på Hustad
  • Fyll i Fræna
  • Dømt til fengsel - har sonet ferdig
  • Frikjent etter fem år
  • Hjelpemann fikk bota
  • Politikrisens ansikt
  • - Vi er blakke
  • Bortvist fra kjøpesenter
  • Verst på likestilling
  • Mistenkte promille
  • Utforkjøring på Fræneidet
  • Satte ut valper for å dø - 5000 kr i bot

Fræna har blant mange hatt et litt dårlig rykte (blant annet på grunn av en del råning). Jeg vil ikke si meg enig i alle ryktene (har vel ikke noe valg når jeg slektsmessig er 25% fræning), men etter å ha lest de overskriftene må jeg vel kanskje revurdere synspunkta mine?

Og til dere som venter på neste fysmat-innlegg så kan jeg si at det kommer (forhåpentligvis) snart.

Dagens bibelvers:

"Du skal ikke utbre falskt rykte. Du skal ikke gjøre felles sak med den ugudelige, så du blir et urettferdig vitne." 2. Mos 23,1

5 kommentarer:

Ann Helen sa...

hahaha, ja, Fræna e vel en plass for seg sjøl. E gla i e fra Skåla, hihi:P Men kjenne i bli litt bekymra for 3 av tantebarna mine som bor i Fræna no, hehe... ohh, no fikk i å lyst til å lese romsdals budstikke.

Eldar Nikolai sa...

Skeptisk!

Kristoffer Stige sa...

Fræna er egentlig en bra plass det. Veit om mange hyggelige personer fra Fræna (har vært leirleder for en stor mengde av dem). Men det skal vel sies at det er en plass med sine særegenheter.

Pocahontas sa...

Mulig avisa skulle prøve seg på en mer positiv vinkling....

Ingrid Aukan sa...

jeg har alltid vært særs skeptisk til frenå.