24. desember 2010

Julestjerna

Så store deler av "Reisen til julestjernen" i dag, og kom til å tenke litt på replikken "Julestjerne kom til meg". Hvis vi tenker over hva den virkelige julestjerna er, så er det egentlig akkurat det jula handler om. Jesus Kristus vår frelser, den ene store julestjerna, kom til jord for vår skyld. Og det Han ønsker mest av alt er at vi skal rope ut til Ham: "Kom til meg".

(hvis noen trenger tips til ekstraoppgava på adventsbibelquizen, så les bibelvers nr. 2 under dagens bibelvers (og sangen er på nynorsk (men finnes også på bokmål))

Ønsker dere alle ei velsigna god jul, og må stjerna skinne og lyse opp vegen deres. GOD JUL!

Fra krybben til korset gikk veien for deg,
slik åpnet du porten til himlen for meg.
Velsign oss, vær med oss, gi lys på vår vei,
så alle kan samles i himlen hos deg!

------

Men jul uten Jesus har liten verdi.
Det blir som ei pakke med ingenting i.
For innhold er viktig, du tenker helt riktig.
Det blir ingen jul uten Jesus.
 

Dagens bibelvers:

"Jeg ser ham, men ikke nå. Jeg skuer ham, men ikke nær. En stjerne stiger opp av Jakob, et spir løfter seg fra Israel." 4.Mos 24,17a
"I dag er det født dere en frelser, som er Messias, Herren - i Davids stad." Luk 2,11

Ingen kommentarer: