16. desember 2010

Adventsbibelquiz 2010, DEL 16

Tidlig ute i dag, men jeg lovte vel å prøve og legge ut oppgaver for alle døgnrytmer så da får jeg vel legge ut ei nattoppgave også.

Dagens spørsmål:

Vi skal fram til en fiktiv "person" (ja, det er navngitte fiktive skikkelser i Bibelen) som hadde problemer med å holde seg oppreist (i den grad vedkommende kan å stå) i nærheten av ei stjelt kiste. Vil ha første verset der denne "ustøheten" viser seg.

Ekstra hint (grunna særdeles få besvarelser): Noen mente nok at denne skikkelsen var reell, og de gikk så langt som til å bryte det 1. bud pga vedkommende. Kista det er snakk om inneholdt blant flere det tidligere nevnte budet i skrevet form.
Enda et ekstra hint: Vi snakker om en av gudene til folket Goliat kom fra.

Noe merkelig oppgave syns du? Helt enig, men den bør være fullt løsbar (hvis dere forstår mine omskrivninger av mer kjente begrep).

Dagens bibelvers:

"Da tok Amos til orde og svarte Amasja: Jeg er ikke noen profet, heller ikke disippel av noen profet. Jeg er bare en gjeter, og jeg dyrker morbærfiken." Am 7,14

2 kommentarer:

Christians tanker sa...

Antar du er ute etter Dagon, avguden i Asjdod.

1. Sam. 5,3

Kristoffer Stige sa...

10p - Christian