31. januar 2010

Knall og fall og mye glede!

På fredag hadde jeg et noe ublidt møte med bakken. Ene stanga som stiver av framskjermen på sykkelen min hadde løsna, og den fant det for godt å hekte seg fast i ei eike. Det førte til at framhjulet stoppa, og dermed en aldri så liten rotasjon på sykkelen. Heldigvis endte det bare med et stort skrubbsår på haka, men det som kanskje var verre var at begivenheten befant seg rett foran et busstopp.

På lørdag hadde jeg noen fall som jeg satte litt mere pris på. Var på Oppdal og testa telemarkskia mine for første gang. Det var morsomt, spesielt mot slutten da jeg begynte å få til litt. Blir nok flere turer i løpet av vintern. 

Ellers kan jeg si at distansen Orionveien - Njardarvollen er omtrent akkurat: O store Gud, Jeg skulle ei sørge, Hvor underlig er du, Lær meg å kjenne dine veie, O bli hos meg, Kjære Gud jeg har det godt. Riktignok var det noen små pauser mellom sangene og da det var noen som var så nærme at det var for flaut å synge høyt.

Dagens bibelvers:

"For du har fridd min sjel fra døden, ja, mine føtter fra fall, så jeg kan vandre for Guds åsyn i de levendes lys." Sal 56,14

6 kommentarer:

Sigrid Marie sa...

Kan jeg le av deg nå? Sånn "du er så herlig"-le? Av at du synger høyt på veien... Det har jeg slutta med jeg, dog dreiv jeg jo helst bare å sang når jeg venta på bussen på videregående...

Takk for at du tok oppvasken iallefall!

Kristoffer Stige sa...

Bare å le. :D

Og bare hyggelig. :)

Jacob sa...

tok du med alle versene i alle sangene?

Kristoffer Stige sa...

Trur det:
- O store Gud: 4 + refr.
- Jeg skulle ei sørge: 4 + refr.
- Hvor underlig er du: 6
- Lær meg å kjenne dine veie: 3
- O bli hos meg: 5
- Kjære Gud jeg har det godt: 1

Mathias sa...

hehe, jeg ler jeg også! :) Fin og ikke minst oppbyggelig målestokk du har laget deg!

Det er bare å si ifra når du vil på telemark, jeg er lett med :)

Kristoffer Stige sa...

Eneste problemet er at den er veldig avhengig av hvor fort man synger, og hvor fort man går.

Kan gjerne ta en tur til Vassfjellet en dag. Jeg har hvertfall veldig lyst til å kjøre mer. :)