26. januar 2010

Tirsdagformiddagstanker

Våkna og var sjuk. Har slitt meg gjennom to kjedelige timer med optikk. Gikk hjem. Må skifte bremseklosser på sykkelen min hvis jeg ikke skal slite ut skoa mine. Har skifta bremseklosser. Har lyst på to nye sykler. Er sulten. Skal spise og så gå ned på skolen og melde meg opp til lab. Hvorfor kan de ikke ha labpåmelding på nett som i alle andre fag? Skal jeg orke å ta meg en joggetur etterpå? Tviler på det, men det er kjedelig å sitte i ro. Er rastløs, men slapp. Kjedelig. Får kanskje spille litt ukulele, men det er vanskelig uten å synge til, og stemmen fungerer ikke. Har ikke tida til å være sjuk. Er utålmodig, og har altfor mye å tenke på. Er ikke flink til å være sjuk.

Dagens bibelvers:

"Når mine urolige tanker blir mange i mitt hjerte, da oppliver din trøst min sjel." Sal 94,19

2 kommentarer:

Pocahontas sa...

Nei det er ganske klart at du ikke er god på å være syk. For oss andre ville dette innlegget vært mer på denne formen:

"Våkna og var sjuk. La meg ned og sov noen timer til. Meldte noen jeg studerer med og fikk de til å skrive meg på labgruppe. Hvorfor kan de ikke ha labpåmelding på nett som i alle andre fag? Gikk ned og så på film, tv etter at jeg fikk Hallgrim/ukjent/ukjent rogalending/ Jon Arne til å kjøpe snop og Donald til meg. Er så glad jeg slipper ut å jogge idag.Syns dere skal synes synd på meg! Nå skal jeg besvare quizen til Pocahontas."

God bedring, og lykke til med å bli flinkere til å være syk!

Sigrid Marie sa...

Jeg er ganske flink til å være syk, iallefall den kroniske utgaven. Uansett. Min løsning er ALLTID å ignorere det, med mindre jeg har feber (altså mer enn 36,5), er å ringe hjem. Mammaer er gode på å trøste!