12. januar 2010

Under korset

Har jeg en sorg som vil tynge mitt sinn,
dogge mitt øyet og væte mitt kinn,
gjøre min solyse dag om til natt,
her under korset forandres det bratt.

Ref.:
Her under korset kneler jeg ned,
her under korset finner jeg fred,
hva som enn møter meg,
hva som enn skjer,
her under korset jeg frykter ei mer.

Har jeg en prøvelse smertelig hård,
Som uten skånsel til jorden meg slår,
Flykter jeg hen til det elskede sted,
Her under korset mitt hjerte får fred.

Har jeg en fristelse knugende sterk,
Som vil vil meg hindre å gjøre Guds verk,
- Skjelver min sjel under fristerens hånd,
Her under korstreet brister hans bånd.

(Hjalmar Hansen)

Dagens bibelvers:

"For ordet om korset er vel en dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det en Guds kraft." 1. Kor 1,18 

Ingen kommentarer: