26. november 2009

Snart jul?

Det dukker opp julerelaterte ting (hvertfall ting som folk flest forbinder med jul) over alt i disse dager, men jeg føler liksom ikke at det er jul helt enda. Men i dag fikk vi i Njardarvollen 5B årets første julegave. Julenissen i form av Oddmund Sørli (vaktmester og forkynner i kretsen) kom nemlig innom med en tørketrommel til oss. Var kanskje ikke det jeg ønska meg mest (hadde gjort seg med en Wii, en større TV eller noe i den duren), men greit å ha er det vel. Så nå har vi tørketrommel også. :)

Og apropos snart jul, evt snart advent. I fjor skreiv jeg ei "fantastisk" julefortelling ("Juleevangeliet sett fra dyra sin synsvinkel") i 24 deler som adventskalender på bloggen. Men hva jeg skal "underholde" dere med i adventstida i år veit jeg ikke. Har noen en ide eller to til å hjelpe meg igang? Trenger noe til å ta tankene vekk fra eksamenslesinga.

Dager igjen til første eksamen: 5 (det er ikke veldig lenge) 
Dager igjen til siste eksamen: 21

Dagens bibelvers:

"De gikk inn i huset, og fikk se barnet med Maria, dets mor, og de falt ned og tilbad det. Så åpnet de sine skrin og bar fram gaver til barnet: gull, røkelse og myrra." Matt 2,11

7 kommentarer:

Ingrid Aukan sa...

Jeg må innrømme at Ellen og jeg har latt oss inspirere, og jeg har derfor stjålet konseptet ditt - og pianugs - til bloggen min denne adventen.

Kristoffer Stige sa...

Det er jo to ganske vidt forskjellige konsept da. Eneste likheten er vel at det er 24 deler. Men trur ikke jeg havner på ei julefortelling i år. Klarer ikke å finne noen tittel å arbeide ut i fra.

Hallgrim sa...

Noko æ tenkt på, men som æ ikkje veit om æ orke e å lage ein bibelquiss. Altså t.d. "Far til døyparen Johannes" slik at ein må faktisk leite litt i Bibelen for å finne svaret. 24 personar som ein skal finne namnet på, eg tykkjer i alle fall det er ein god ide.

Ingrid Aukan sa...

ja, det er nok mer likt pianugs, men det er jo fortsatt en adventsfortelling, så jeg har stjålet litt fra begge.

hørtes ut som en god idé hallgrim.

Ingrid Aukan sa...

...ehm, sa jeg fortelling? jeg mente kalender.

Kristoffer Stige sa...

Hallgrim sin ide er tatt inn til vurdering, og han har fått en fremstående plass i en eventuell jury. :D

Kristoffer Stige sa...

Men det virker som om det her blir ei travel adventstid både for bloggskrivere og blogglesere (hvertfall de ivrigste av oss).