12. november 2009

Den som venter på noe godt,...

... venter ikke forgjeves sier ordtaket, og det trur jeg ofte stemmer. Hvertfall har det stemt for mye av det jeg har venta på i det siste. Langt tilbake til 23. oktober bestilte jeg squashracketer til meg og Hallgrim fra en britisk nettbutikk. Det var nemlig ganske mye billigere enn å kjøpe i Norge. Dagen etter kunne butikken melde om at varene var sendt, og jeg var godt fornøyd. Så gikk tida, og på pakkesporinga på nettsida til transportselskapet så jeg at pakka gikk fra England til Nederland før den etter ei knapp uke havna i Oslo. Da er den vel snart her tenkte jeg, men den gang ei. På sporinga stod det "Uncontrollable custom delay", hva nå det skulle bety. Så jeg belage meg på å vente litt. Nå på mandag hadde jeg imidlertid fått nok. Jeg sendte en mail, og spurte hva som var feil. Fikk svar tilbake om at jeg måtte ringe og så trykke diverse tall for å havne på riktig sentralbord. Etter å ha venta litt kom jeg endelig gjennom og kunne begynne å legge fram problemet mitt. De skjønte ikke helt hva som var feil, så de satte meg over til noen andre. De trudde de visste hva som måtte gjøres, men det kunne ikke de fikse, så de satte meg tilbake. Så var det å forklare problemet for tredje gang og så si hva jeg hadde fått vite fra forrige person, så blei jeg satt videre igjen, snakka med en person i omtrent 5 sekund før jeg igjen blei satt videre. Sånn fortsatte det ganske lenge, og alle hadde forskjellige løsninger. Etter å ha snakka med omtrent 10 personer var det endelig noen som kunne hjelpe; de mangla personnummeret mitt (og det hadde de brukt 2 uker på å ikke finne). Så oppga jeg det, og fikk pakka på døra 30 timer seinere.

Så kommer det morsomme. Pakka som de to squashracketene var pakka i var nemlig stor. Det kunne sikkert liggi 20 racketer der uten problem. God plassbruk i disse miljøtider.

I kveld dro vi for å teste dem ut. Og det var stor forskjell fra de utlånsracketene som vi har brukt før. Godt fornøyd med kjøpet, og godt fornøyd med at jeg endelig slo Hallgrim (Jippi!).

I dag kom også cupfinale-skjerfet til Aalesund som jeg bestilte i god tid før cupfinalen, så nå er både det oransje og det blå skjerfet på plass (om enn litt seint). Også her krevdes det en del e-poster og telefonsamtaler med klaging før jeg fikk det jeg skulle ha. De sendte nemlig først feil skjerf, før de nesten klarte å selge ut det jeg egentlig skulle ha (jeg fikk visstnok det siste). Men så endte jeg til slutt opp med to skjerf til prisen av ett, så alt i alt bør jeg være fornøyd.

(beklager bildekvaliteten; både mobilkameraet og digitalkameraet mitt sliter innendørs)

Starter også mi vanlige eksamensnedtelling i dag. I dag regna jeg nemlig gjennom de to første eksamenssetta for det semesteret her.

Dager igjen til første eksamen: 19
Dager igjen til siste eksamen: 35

Dagens bibelvers:

"Og da han slik hadde ventet tålmodig, oppnådde han det som var lovt." Hebr 6,15

1 kommentar:

Hallgrim sa...

Va knall å endele få prøvd dei ja:) Berre synd at du vant siste sett, men då va æ så lei at d gjekk kun på viljestyrke. noko æ trur gjaldt oss begge. ( d måtte ti runder til før stillinga endra sæ frå 11-11 te 12-11, og somå gjentok sæ på 13-13). D va i alle fall ein velfortjent seier, så den ska du få.
Tykkje mestå d snart e på tida å oppdatere den øverste av diverse nettsider. Får vel berre venne mæ te at ting oppdateres mestå eit døgn for seint på bloggspot angående min egen blogg