5. november 2009

Farlig tro

Det er lenge siden jeg har kommet med noen bokanbefalinger her på bloggen, så nå er det vel på tide igjen. For rundt to uker sida blei jeg ferdig med boka "Farlig tro: Kristen i Islams skygge". Den handler om nyomvendte kristne i muslimske land i midtøsten. Det er ikke den mest velskrevne boka jeg har lest, men historiene (som er fra virkeligheten) som fortelles er gripende og sterke. Det gjør virkelig inntrykk å lese om hva andre må gjennomgå for trua si, og tross trusler og forfølgelse er de villig til å fortelle til de rundt seg. Får virkelig noe å tenke på når jeg sitter her i Norge, har det trygt og godt og nesten ikke tørr å vise de rundt meg hva jeg trur på.

Anbefales!

Dagens bibelvers:

"Kom i hu det ord som jeg sa til dere: En tjener er ikke større enn sin herre. Har de forfulgt meg, så vil de også forfølge dere. Har de holdt mitt ord, så skal de også holde deres." Joh 15,20

Ingen kommentarer: