27. november 2009

Jeg blir glad

Jeg blir glad når jeg:

  • tar meg en lang joggetur istedetfor å lese til eksamen
  • kan se utover byen fra Estenstadhytta
  • ser et gammelt ektepar på tur som holder hverandre i henda
  • de jeg passerer smiler og sier hei
  • ser et ekorn høyt oppe i et tre
  • for en drøy time klarer å tømme hodet for alle tankene som prøver å spise det opp
  • på veg tilbake fra joggetur ser ei busstoppreklame fra Posten med bilde av et frimerke der det står "Han er Frelser min"

Det er så klart mange andre ting som gjør meg glad, og mange ting som kan gjøre meg enda gladere enn det jeg her. Men i dag var disse punkta viktigst.

Bloggutfordring: Når blir du glad?

Dager igjen til første eksamen: 4
Dager igjen til siste eksamen: 20

Dagens bibelvers:

"Et glad hjerte gjør ansiktet lyst, men hjertesorg bryter ånden ned." Ordsp 15,13

6 kommentarer:

Hallgrim sa...

Meiner du at vi skal lage blogginnlegg om ting som gjer oss glade?
hm, eg vart jo glad 6 november når eg fekk cda eg hadde venta på i lang tid:)

Kristoffer Stige sa...

Da har du tolka meg rett ja.

Ingrid Aukan sa...

jeg føler det siste blogginnlegget mitt oppfyller kravet.

Kristoffer Stige sa...

Nesten. Må innrømme at det var det som fikk meg til å begynne og tenke på det innlegget her mens jeg var ute og jogga. :)

Hallgrim sa...

Har du forresten sjitt at Mette har tikkje utfordringa di?

Kristoffer Stige sa...

Det har jeg fått med meg ja.