6. mai 2009

Om Herren glemte verden

Om Herren glemte verden, om bare for en dag,
Da hørtes ikke latter fra barn i lek og lag.
Da kvitret ingen fugler med tone ren og klar.
Da ble det ingen blomster, selv om en vår det var.

Da kunne ingen håpe i sommerdagen lang,
At høsten skulle komme med frukt og gledesang.
Da ville sol og måne kun skinne blekt og matt,
Og alle stjerner slukne i mørk og håpløs natt

Da ville ingen høre ditt hjertes smerterop,
Og ingen se deg stride for rett med minste håp.
Da var du uten balsam for dine mange sår.
Og ve mitt arme hjerte om ingen trøst du får.

Da måtte millioner gå inn til evig ve
Om Herren ikke ville i nåde til oss se.
Da ville bli til intet hvert land og folkeslag,
Om Herren glemte verden om bare for en dag.

Trygve Bjerkrheim

Dager igjen til første eksamen: 9
Dager igjen til siste eksamen: 31

Dagens bibelvers:

"Glemmer vel en kvinne sitt diende barn, så hun ikke forbarmer seg over sitt livs sønn? Om også de glemmer, så glemmer ikke jeg deg. Se, i begge mine hender har jeg tegnet deg, dine murer står alltid for meg." Jes 49,15-16

Ingen kommentarer: