4. mai 2009

Humørnedsettende kokeboktittel

I dag var jeg nede på Tapir (bokhandelen på Gløs) for å kjøpe noen skriveblokker (merkelig hvordan alle jeg har bare forsvinner i ukene før eksamen). Og mens jeg var der nede kom jeg over et skikkelig godt tilbud. De hadde nemlig ei kokebok til 10 kroner. Sunnmøringen i meg slo gjennom, og jeg kjøpte den til tross for at boka hadde en litt for slående og humørnedsettende tittel. I tillegg til det så var boka også noe enkel. Den beskriver blant annet ganske detaljert hvordan man steiker bacon (jeg burde kanskje skjønt det når undertittelen var "For absolutte nybegynnere"). Hadde jeg ikke hatt litt dårlig tid akkurat da burde jeg såklart ha kjøpt alle bøkene og delt ut til de trengende i BUF. Noen som klarer å gjette hvilke bok det er?

Dager igjen til første eksamen: 11
Dager igjen til siste eksamen: 33

Dagens bibelvers:

"Nekt ikke de trengende din hjelp, når det står i din makt å gi den." Ordsp 3,27

6 kommentarer:

Therese sa...

Jeg veit jeg veit :D
Merethe fant det samme tilbudet, men hu nektet å gå tilbake å kjøpe en til til meg...

Anonym sa...

Singelkokeboka :D

Jeg skjønner ikke hva som er så humørnedsettende med det.

Det er et faktum at det er fryktelig irriterende hvis man skal lage mat til bare seg selv, og er nødt til å bruke en oppskrift til fire. Noen ting er det greit nok å bare dele, men andre ting er verre. Ett egg for eksempel... Pluss at det er veldig fort gjort å glemme å halvere et eller annet...

Kristoffer Stige sa...

Det var vel det at tittelen var litt treffende da. :D (så den var humørnedsettende på en djup (og litt ironisk) måte).
Og det er vanligvis ikke noe problem med vanlige oppskrifter. Ei oppskrift til fire blir bare en stor og god middag.

Sigrid Marie sa...

Den står allerede i Ullins. Dog har jeg ikke klart å få eierskapet helt på det rene...

Vegar sa...

I bokhylla mi står ei bok med tittelen "Hvordan koke vann". Ganske basic den òg.

anders sa...

Du kan ikke ha prøvd spesielt hardt Sigrid Marie.