10. april 2011

Nøytral

I kveld har jeg vært på min første fotballkamp som nøytral tilskuer. Eldar hadde fått to gratis-billetter til Rosenborg-Lillestrøm og jeg hadde ikke noe annet å finne på, så da var det bare å begi seg i veg. Som nøytral (med litt Lillestrøm sympati) var det en utrulig underholdende kamp. 4-4 med scoring av Lillestrøm på over-overtid gjorde det ganske spennende. Men det som egentlig var best var hvor avslappende det var. Jeg kunne småklappe litt for begge laga, og slapp å irritere meg over dommerfeil. Engasjement er viktig i fotball, men det går ofte litt for langt. Alt for mange sier at de hater andre lag. Hadde bare alle fulgt forslaget til poteta under, så hadde vel verden blitt et bedre sted. :)


Dagens bibelvers:
"Dere har hørt det er sagt: Du skal elske din neste og hate din fiende! Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør vel imot dem som hater dere, og be for dem som forfølger dere, for at dere kan bli barn av deres Far i himmelen. For han lar sin sol gå opp over onde og gode, og lar det regne over rettferdige og urettferdige." Matt 5,43-45 

1 kommentar:

Unknown sa...

Whoho! Jeg er så kjempe-enig med deg ^^
Går med alt for mye engasjement og energi på å irritere seg eller tenke på ditt og datt innen fotball. Mye annet man kan bruke energien sin på som er så mye bedre. Tenk om man kunne være like engasjert med Gud da =)
*thumbs up*