27. april 2011

Gullkorn

Før og etter påske har jeg hatt noen dager i barnehagen hjemme. Og der får man høre mye morsomt. Her er noen gullkorn:
  • Sjå på na store leika i he funne. (sagt om vikaren)
  • Sjå på na skya der. Den ser nesten ut som æn sånn ting.
  • Har du kjæreste? (Nei) Du burde finne de ei fin jente å kysse. (lettere sagt enn gjort)
  • Kristoffer, kom bort hit. Dei som står gjømt bak trea har ikkje tenkt å ta de. (jeg gikk rett på)
  • "He alle ungan fått no?" spør en voksen. Og svaret er: Kristoffer fekk ikkje. (takk for den)
  • Kom og kjøp: Kaffi og løk. (skjønner ikke hvor den løken kommer fra, men den blei solgt av alle) 
Men det beste er at en av de viltreste ungene virker som om han har fått med seg litt av det viktigste i barnehagen. Det siste halve året har han gått i barnehage i Oslo, men nå var han tilbake. Og nesten på gråten og med skikkelig indignert stemme sa han: "De fortalte ikke noe om Jesus der!"

I dag starta dagen med å leke med perler. Jeg fikk utpekt et motiv som jeg skulle perle (punkt nummer 3 over kom mens vi holdt på med det her). Se så vakkert det blei:


I morra tidlig er jeg på veg tilbake til Trondheim.

Dagens bibelvers:
"Men hvordan kan de påkalle en som de ikke er kommet til tro på? Og hvordan kan de tro på en som de ikke har hørt om? Og hvordan kan de høre uten at det er noen som forkynner?"  Rom 10,14