14. september 2009

Tenk så stort!

Den helga her har vært innholdsrik, slitsom, underholdende, givende og mettende. Det starta med høstweekend med BUF som jeg fikk med meg deler av på fredag og lørdag. Mer om den dukker sikkert opp hos andre BUF-bloggere. Høydepunktet i helga mi var nemlig noe annet.

Lørdagskvelden satte jeg kursen mot Molde/Vestnes. Turen gikk greit, men det var noe kjedelig å sitte aleine i en bil i 4 timer i pøsregn. Men noen lyspunkt var det jo. Det var en bil som ikke kjørte forbi meg, og det viser at det fortsatt finnes noen som holder fartsgrensa her i landet (trenger ikke si noe om de 13 som suste forbi i alt for stor fart).

Søndagen gikk med til dåpen til Magnus. Dessverre presterte jeg å legge igjen kamera mitt i Trondheim, så foreløpig har jeg ingen bilder, men det kommer sikkert noen etterhvert. Dåpen var en fin opplevelse. Det er alltid godt å få være med når et lite barn bæres fram for Gud. Ungen må ikke gjøre noe sjøl. Han blir bært fram og overlatt til Gud, og er totalt avhengig av hjelp til alt. Tenk at sånn er det mellom oss og Gud. Vi trenger ikke gjøre noe annet enn å overgi oss til Han, og tro at det Han har gjort for oss er nok. Vi er like avhengig av Han som barnet er avhengig av foreldra. Tenk så stort, tenk så trygt!

Dagens bibelvers:

"Sannelig sier jeg dere: Den som ikke tar imot Guds rike som et lite barn, skal slett ikke komme inn i det!" Luk 18,17 

Ingen kommentarer: