5. september 2009

Sære sammentreff i en liten verden

For noen dager sida skjedde det noe ganske morsomt i pausa mellom to forelesninger. Plutselig kommer det en person bort til meg og spør: Er det du som er Kristoffer Stige? Ja, svarte jeg og begynner febrilsk å leite gjennom hodet etter hvem det kan være. Før jeg kommer noe videre med det fortsetter han imidlertid med å si at han gikk i klasse sammen med bror min mens vi bodde i Mosjøen (vi flytta derfra da jeg var 8 år). Jeg spør etter navnet, og kjenner det sånn delvis igjen. Så begynner forelesninga igjen og jeg får ikke snakka noe mer med han før jeg må gå videre til et annet auditorium. Jeg sitter imidlertid igjen med noen få ubesvarte spørsmål. Etter litt snoking på nettet finner jeg hjemmesida hans og epost-adressa. På hjemmesida hans dukker enda et sammentreff opp. For der finner jeg et bilde av ei fra Hjulsundet (utafor Molde) som jeg gikk på videregående med. Jeg sender en epost og får seinere svar om at ho som jeg gikk på videregående med er kjæresten hans, og at de på et eller annet ukjent vis (veit ikke om jeg tør å spørre om det) hadde kommet inn på navnet mitt og finni ut at jeg måtte være samme person som de kjente til fra litt forskjellige tider og steder. Verden er liten!

Dagens bibelvers:

"Når jeg ser din himmel, dine fingrers verk, månen og stjernene som du har satt der - hva er da et menneske at du kommer ham i hu, en menneskesønn, at du ser til ham!" Sal 8,4-5

Ingen kommentarer: