9. september 2009

Jeg skulle ei sørge

Jeg får ofte sanger på hjernen, og når en sang først har dukka opp, så sitter den der ei god stund. Den siste tida har en av sangene som har sust rundt i hodet mitt vært "Jeg skulle ei sørge". Kan ikke helt komme på hva som gjorde at jeg har begynt å tenke på den, men fin er den uansett:


Jeg skulle ei sørge, jeg har jo en venn
som bær' på sitt hjerte min nød.
Den vennen er Jesus, han elsker meg enn,
han elsker i liv og i død.

Refr.:
Han går ved min side, han leder min gang,
han blir ikke trett han som jeg.
Og nådig han vokter meg livsdagen lang,
han svikter ei, svikter meg ei.

Han har meg utkåret så ussel jeg var,
av nåde jeg er nå hans brud.
Han vil meg ei slippe, det løftet jeg har,
før hjemme jeg er hos min Gud.

Jeg frykter ei mere for helvetes makt,
min borg det er Israels Gud.
Han skal meg bevare, for det har han sagt,
han kan ikke glemme sin brud.

Så reiser jeg trygt til mitt herlige land
tross bølgene skyhøye går.
Om Frelseren sover i båten iblant,
han er dog i båten om bord.

(Og legg merke til dato og klokkeslett for publiseringa av innlegget: 09.09.09 09:09 :D)

Dagens bibelvers:

"Vet du det ikke, eller har du ikke hørt det? Herren er den evige Gud som skapte jordens ender. Han blir ikke trett, han blir ikke utmattet, hans forstand er uransakelig." Jes 40,28

3 kommentarer:

Hallgrim sa...

Kan d være at Ingrid og Gunhild song den ette sist søndagsskulemøte?

Kristoffer Stige sa...

Det var det ja. Takk, nå slipper jeg å gå rundt og lure på det. :)

Salmebloggeren sa...

Tusen takk for en veldig fin sang!