27. september 2009

Fullt kjøleskap

I går var det misjonsbasar i Betania. Sjøl om jeg ikke var helt frisk møtte jeg opp for å styre storskjermen. Og etter å ha sitti der noen timer fikk jeg til slutt betaling for strevet. På rød 972 blei jeg den stolte eier av ei stor fruktkorg. Det blei litt svinn i løpet av kvelden, litt på grunn av spising og litt på grunn av at det ikke er lurt å dra med seg to bæreposer med frukt på sykkel rundt omkring i byen på kveldstid. Men da jeg til slutt kom meg hjem blei kjøleskapet mer enn fullt nok. Antakeligvis burde jeg imidlertid dratt hjem mye før for jeg har ikke akkurat blitt friskere av gårsdagen. Derfor sitter jeg med et kjøleskap overfullt av frukt, men for sjuk til å orke og invitere noen på å spise den opp. Trur jeg får lage noen eplekaker, pærekaker og appelsinkaker.

Litt plass igjen, men det er bare på grunn av at jeg begynner å gå tom for pålegg og melk. :)

Dagens bibelvers:

"Jeg er vintreet, dere er grenene. Den som blir i meg, og jeg i ham, han bærer mye frukt. For uten meg kan dere intet gjøre." Joh 15,5

5 kommentarer:

Hallgrim sa...

Koss kan du bli bekymra for å ikkje få ete opp me både mæ og Leif Egil i hus?

Sigrid Marie sa...

Det er ikke all frukt som skal oppbevares i kjøleskap. Bananer for eksempel. Og tomater. Noen har det rett og slett bedre i ei skål på benken. Lettere å spise dem der også;)

Kristoffer Stige sa...

Hallgrim: Er frukt mat for Leif Egil da. Trudde det bare var kjøtt som var mat. :D

SM: Litt uenig der. Har ofte bananer utafor kjøleskap. Men både bananer og tomater lever veldig mye lenger i kjøleskapet enn hvis de ligger på benken. Og kald banan er faktisk ganske mye bedre enn varm banan. :)

hallgrim sa...

Har fortsatt litt vanskelig for å definere Banan som godt ette styrkeprøven, men lell. drue va i alle fall maks i går. takk

Kristoffer Stige sa...

Det er jeg enig i Hallgrim. Men den er bedre når den er kald enn når den har liggi i ei lomme på sykkeltrøya i en time.