21. april 2009

Vårspretten

Da du leste overskrifta tenkte du sikkert at her kommer et innlegg om at våren spretter fram rundt oss, at blomstene spirer, at trærne skyter knopper, at grasset blir grønnere og at sola skinner. Det kunne jeg sjølsagt ha skrivi om, men i dag velger jeg å skrive om temposykkelrittet Vårspretten (10 km langt) som jeg sykla i kveld.

Som oppvarming tenkte vi (jeg og Martin) å sykle ut til start. Siden det var på Spongdal (ute på Byneset) blei det fort 20 km før vi var framme. Vi fikk utdelt startnummer på 120-tallet og måtte derfor vente over en time før vi fikk starte. Og for å ikke bli kalde var det bare å holde seg på sykkelen det meste av tida. Så da jeg stod (satt) på startstreken hadde jeg allerede 37 km i beina.10 km er jo ikke så langt, men når du skal sykle det så fort du klarer aleine blir det fort tungt (i alle fall hvis man er litt ivrig og starter for hardt). Tida blei i underkant av 17 minutter omtrent 40 sekund bak Martin. Og tatt i betraktning at jeg ikke er noen temposyklist så må jeg nesten si meg fornøyd. Og etter målgang var det bare å komme seg de 20 km hjem igjen. På veg tilbake sykla vi forresten sammen med en av vinnerne på lagtempoen i NM i 2007. Så nå kan jeg si at jeg har vært hjelperytter for en NM-vinner (trenger ikke nevne at vi tok det ganske rolig).

Dager igjen til første eksamen: 24
Dager igjen til siste eksamen: 46

Dagens bibelvers:

"Ham elsker dere, enda dere ikke har kjent ham. Ham tror dere på, enda dere nå ikke ser ham. Og dere fryder dere med en usigelig og herliggjort glede, når dere vinner fram til endemålet for deres tro: sjelenes frelse." 1. Pet 1,8-9

2 kommentarer:

Jacob sa...

må si jeg ikke helt tok koblingen til bibelverset... :p

Kristoffer Stige sa...

Nei. Det var litt vanskelig å finne et passende bibelvers (evt jeg var for trøtt til å leite lenge). Men poenget var i alle fall "vinner fram til endemålet". Rittet hadde nemlig en målstrek (et endemål). :D